PDA

Vis full versjon : Lakkering av tilhengerfeste



Sveinung
04/09/16, 20:38
Trenger tips til valg av lakk til tilhengerfeste. Har ingen erfaring med lakk overhodet. Jeg har nå pusset ned festet med maskin og så for hånd.

Trenger jeg grunning først? Er det lakk som egner seg bra til dette?

holter
04/09/16, 20:55
Hammerite , sitter på alt og tåler det meste ,trenger ingen grunning først , får du kjøpt både som spray og til pensel .

Sveinung
04/09/16, 20:57
Høres enkelt og greit ut. Takk!

Hvor selger de sprayen?

turb00le
04/09/16, 21:04
Ville nok anbefale deg å koste på hamerite e.l. blir litt tjukkere da så tåler litt mere slitasje.

Sent fra min S30 via Tapatalk

holter
04/09/16, 21:11
Jernia har spraylakken , på boks får en kjøpt veldig mange steder , er veldig enkelt og få det pent med kost også med hammerite da den flyter veldig godt ut . https://www.jernia.no/Produktkatalog/Maling/Spraylakk-og-Spraymaling/c/spraylakk-og-spraymaling står som sølvgrå der men dem har svart også -om ikke annet på lørenskog :)

Øygard
16/10/16, 21:46
Caliperlakk frå Biltema har eg god erfaring med. Brukte det på ein Honda ein gong, oppå ganske grov rust. To-tre strøk og det såg fortsatt fint ut 4 år seinare. Kan fåast i fleire fargar, men det ervel sølv eller svart som er mest aktuelt på eit hengarfeste.

Volvonikko
16/10/16, 23:43
Hammerlakk ifra biltema gjør susen ;)

vangsfreaken
17/10/16, 08:17
støtter hammerlakk/hammerite... sandblåste og lakkerte hengerfestet mitt for et par år siden selv, å det ble helt brunt av rust etter bare en vinter. pussa det lett ned med sandpapir i fjor og malte med hammerite, å det er fortsatt svart og fint :) hammerite trenger heller ikke noe forarbeid, bare å pensle rett på :)