PDA

Vis full versjon : Hu-603



bimbim
02/09/16, 08:58
Hei. Har vært og kjøpt en 2din spiller som jeg skal montere istedet før orginal spiller. Tok ut alt før å bynne og montere. Men så klarte jeg ikke å lokalisere kontakten til radioen. Det var kun di gråe og grønne kontaktene. Og den som jeg mistenker går til cd veksleren bak i bilen. Spm er jo da. Hvor er den pluggen til radioen. Da det kan være greit og ha fm radioen når dab'en ikke har signal.

pbns1979
02/09/16, 09:01
DAB antenna tar vel inn vanlig FM også?


Sent from my iPhone using Tapatalk

bimbim
02/09/16, 09:12
Du det vet jeg faktisk ikke. Man skulle jo tru det. Men vet andre har koblet til både dab og fm.

Jan Olav
02/09/16, 10:28
Hadde dab og fm antennen tilkoblet hver for seg i 850en.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Svirre
02/09/16, 11:47
Hei. Har vært og kjøpt en 2din spiller som jeg skal montere istedet før orginal spiller. Tok ut alt før å bynne og montere. Men så klarte jeg ikke å lokalisere kontakten til radioen. Det var kun di gråe og grønne kontaktene. Og den som jeg mistenker går til cd veksleren bak i bilen. Spm er jo da. Hvor er den pluggen til radioen. Da det kan være greit og ha fm radioen når dab'en ikke har signal.
Den grå kontakten er til høyttalerene, mens den grømme er til strømforsyning, CANbus kommunikasjon etc. Den lille grå med 2 runde stikkere i er til FM-antenna.

Ang. DAB så er det lurt å ha en egen aktiv antenne til dette. Mottaket (antennen) skal samsvare med bølgelengden på signalene.

Husk å koble fra batteriet før du rører noen elektriske koblinger! Du kan risikere å ende opp med en haug av feilkoder som du må slette etteroå for at bilen skal være trygg å kjøre igjen. Airbag-kommunikasjonen går bl.a. via radioen :)

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

bimbim
02/09/16, 13:05
Takk for svar. :) dro innom den lokale bilstereosjappa. Fikk en overgang til den kontakten som du nevner. Slik at den passer på ny spiller.:) batteri blir selvfølgelig frakoblet. Men fikk en liten heads up ang canbus. Mulig jeg måtte ha et adapter i forhold til det. Men det gjenstår og se.

Svirre
02/09/16, 19:03
Takk for svar. :) dro innom den lokale bilstereosjappa. Fikk en overgang til den kontakten som du nevner. Slik at den passer på ny spiller.:) batteri blir selvfølgelig frakoblet. Men fikk en liten heads up ang canbus. Mulig jeg måtte ha et adapter i forhold til det. Men det gjenstår og se.
Det hadde jeg helt glemt! Adapter er absolutt å anbefale. Da slipper du feilkoder og påpek ved evt. eu-kontroll.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

bimbim
03/09/16, 09:14
Hvordan kan bytte av spiller gi påpakning ved en eu kontroll?

Svirre
04/09/16, 20:46
Hvordan kan bytte av spiller gi påpakning ved en eu kontroll?

Feilkoder på bl.a. airbagsystemet kan gi deg 2-mangel.

bimbim
05/09/16, 14:40
Ok. Måtte ha det adaptret uansett. Fikk ikke liv i spilleren på 1 forsøk. Så da er det bare og bestille.