PDA

Vis full versjon : 940 230FK 16V, 850R spjeld, B204FT chip



Jakke
29/08/16, 17:25
Har en kompis med en 940 med B230FK med B204FT chip og 16V topp. Han har problemer med at bilen hopper/nøkker, går ordentlig ikke i det hele tatt. Eneste jeg finner er at siden han har 850R spjeldhus og et custom plenum, så er ikke TPS kobla til.

600CC dyser, husker bare at det var en BorgWarner turbo med god størrelse, Bosch 044 kopi pumpe.

Hvordan er det med TPS på eldre Volvo? På min RX7 gikk den bananas om short-range TPS (0-25% åpning) ikke funka, mens full-range ikke var såååå nøye med.

Finner ingen annen forklaring, evnt om noe er gåent da, såklart.

Jakke
29/08/16, 19:51
Kan legge til at når han hadde original pumpe og 440 dyser (eller der omkring), så kutta den på rundt 3k uten turbotrykk. Spjeldhus er nytt brukt fra 850R, er reint.

Terje1
29/08/16, 20:52
Regner med at han kjører lh2.4 i og med at han kjører b204 chip?
Det er kanskje ikke dumt å begynne med å få lh2.4 systemet opp å gå før man skal begynne med triksing og miksing.

Lh 2.4 har (om jeg ikke husker feil) en tps som gir signal vel null gass og ved flat pedal,imens 850 sin er av en helt annen patent som gir variabel ohm alt etter hvor mye spjeldet åpner.

Hva er forutsetningene for at han kan kjøre med 600cc dyser? Har han større luftmassemåler eller programvare som støtter dette?

Anbefaler å evt sette på mest mulig orginale deler når det gjelder lh2.4 systemet(moderat laddetrykk) for å se om motorn går rent og greit da.
Fullt fungerende innsprøytning/tenning er vel det viktigste før man begynner å trikse med f.eks andre dyser,større liftmassemåler osv.

Skal det fungere optimalt må det nok mappes.

Jakke
29/08/16, 22:51
Regner med at han kjører lh2.4 i og med at han kjører b204 chip?
Det er kanskje ikke dumt å begynne med å få lh2.4 systemet opp å gå før man skal begynne med triksing og miksing.

Lh 2.4 har (om jeg ikke husker feil) en tps som gir signal vel null gass og ved flat pedal,imens 850 sin er av en helt annen patent som gir variabel ohm alt etter hvor mye spjeldet åpner.

Hva er forutsetningene for at han kan kjøre med 600cc dyser? Har han større luftmassemåler eller programvare som støtter dette?

Anbefaler å evt sette på mest mulig orginale deler når det gjelder lh2.4 systemet(moderat laddetrykk) for å se om motorn går rent og greit da.
Fullt fungerende innsprøytning/tenning er vel det viktigste før man begynner å trikse med f.eks andre dyser,større liftmassemåler osv.

Skal det fungere optimalt må det nok mappes.

Grunnen var fuel cut han opplevde på 3000rpm med standard. Men jeg tror selv ikke det var fuel cut pga dyser eller pumpe, for det er fysisk umulig å makse dem på 16v 2.3 uten ladetrykk på 3000rpm.

Men hva kan forårsake at han får fuel cut på 3000rpm med stock?