PDA

Vis full versjon : Varmesete bak V70 -08



josteinkvalen
28/08/16, 21:42
Varmesete er dødt på begge sider bak. Sikringer er hele men det er ikke lys i brytere.
Er ny på Volvo og usikker på hvor jeg skal starte feilsøking. Er det relé på dette eller er kabelbrudd det mest trolige ?

Sent fra min SM-T905 via Tapatalk

Svirre
28/08/16, 21:52
Dette kan være alt i fra defekt bryter til kabelbrudd som du nevner. Jeg ville startet med å måle i kontakten som er til selve sitteputene bak. Hvis det ikke kommer noe 12v der, så kan det være at bryteren her er defekt eller at det er noe feil i REM (jeg tror reléet sitter i REM her). Det kjekkeste hadde vært å sjekket opp dette i VIDA, for der kan man ta en funksjonstest av varmeren direkte, samt lese av om bryteren gir signaler fra seg.
Start med å bytt sikring (bare for å ha gjort det) og hvis dette ikke hjelper, mål med voltmeter i kontaktstykket til sitteputen.
Hvis sikringen er byttet/hel og det ikke kommer 12v frem til sitteputene, så ville jeg oppsøkt et Volvoverksted :) Disse har VIDA og det er definitivt det beste feilsøkningsverkstøyet til Volvo.

Hvis det skulle vise seg at du får 12V frem til sitteputen, så er det trolig brudd i varmefoilen et sted. Det enkleste er å bytte ut denne, men det skal vel la seg å bytte selve foilen i disse vil jeg tro.

SagaPer
29/08/16, 10:50
Kanskje noen har hatt ute baksetet og ikke koplet til strøm til varmen igjen? Bare en tanke. Verdt å sjekke.

Du drar setepute opp i forkant (sitter festet i store klips). Kabler sitter på sidene av setepute mot dørene.

locked
29/08/16, 18:55
Kanskje noen har hatt ute baksetet og ikke koplet til strøm til varmen igjen? Bare en tanke. Verdt å sjekke.

Du drar setepute opp i forkant (sitter festet i store klips). Kabler sitter på sidene av setepute mot dørene.
Bilar med integrerte barneseter har ei skrue på kvar side, gøymt under nylontrekket under den lause sitteputa..

MadAss
29/08/16, 20:56
Ikkje unormalt med defekt bryterpanel på dei første V70II. Få lest ut feilkoder ;)

kospaang
30/08/16, 09:01
Bilar med integrerte barneseter har ei skrue på kvar side, gøymt under nylontrekket under den lause sitteputa..
Såvidt jeg husker fra nybilbvalgene (MY2012) så var det enten barnesete eller el.oppvarmet - altså ikke oppvarmet barnesete.

/mvh

SagaPer
30/08/16, 12:54
Såvidt jeg husker fra nybilbvalgene (MY2012) så var det enten barnesete eller el.oppvarmet - altså ikke oppvarmet barnesete.

/mvh

Stemmer dette. Er ikke varme i baksete med integrerte barneseter.

hgnubel
30/08/16, 17:10
Stemmer dette. Er ikke varme i baksete med integrerte barneseter.
Sånn har det vært helt siden denne type integrerte seter kom på P80 før tusenårsskiftet, og er fremdeles slik på S/V90. Skulle tro Volvo ville klart å kombinere dette på en lur måte etter 16+ år...

Svirre
30/08/16, 18:23
Sånn har det vært helt siden denne type integrerte seter kom på P80 før tusenårsskiftet, og er fremdeles slik på S/V90. Skulle tro Volvo ville klart å kombinere dette på en lur måte etter 16+ år...

Skal ikke få både i pose og sekk lenger ;) Men ja, litt rart da vi er i 2016.

Holern
05/09/16, 08:20
Sånn har det vært helt siden denne type integrerte seter kom på P80 før tusenårsskiftet, og er fremdeles slik på S/V90. Skulle tro Volvo ville klart å kombinere dette på en lur måte etter 16+ år...

Kanskje de tenker at en velfylt Pampers varmer bedre enn noen usle varmetråder..... :rolleyes:

locked
05/09/16, 13:30
Kanskje de tenker at en velfylt Pampers varmer bedre enn noen usle varmetråder..... :rolleyes:
Kanskje hgnuble tenkte, som meg at varmeseter hadde vore fint for voksne som skal sitte der? ;-)

runepv50
08/09/16, 22:01
Stemmer dette. Er ikke varme i baksete med integrerte barneseter.

Men det er knapper i baksete for å slå på varmen....selv om en har barneseter...bare juks altså?

Jimbojama
09/09/16, 04:29
Noen som har bytta seter er da min første tanke.

josteinkvalen
09/09/16, 06:21
Har ikke barneseter i min. Har hatt ut sete og kontakter er ok men bryteren er helt død. Også lys i bryteren er borte så det spørs om ikke det er bryteren som har gitt seg.

Sent fra min SM-T905 via Tapatalk

Braathen142
09/09/16, 10:13
Når jeg köpte min V70 08 så funka ikke varmen i bak sete, den ble da tatt inn for og sjekke dette på garantin og feilen da var brytern.

Var heller ikke lys i min bryter så er nok samme problemet hos deg.

josteinkvalen
18/06/17, 21:03
Da er bryter bytta men fortsatt død...

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

MadAss
20/06/17, 11:24
Har du identifisert og kalibrert LIN nettet på CCM etter bytte?
Vil trolig ikke fungere før det er gjort.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

josteinkvalen
11/02/20, 15:29
Prøver igjen om noken har en idé.
Har sjekka at det er strøm inn på kontakta til bryteren men der er det stopp. Bryter er død og uten lys. Volvo-verksted seier det ikkje er nødvenig å programmere etter å ha skifta bryter.
Går ut fra at ny bryter er kontrollert før den går ut på markedet.