Vis full versjon : Varmesete bak V70 -08
josteinkvalen
28/08/16, 21:42
Varmesete er dødt på begge sider bak. Sikringer er hele men det er ikke lys i brytere.
Er ny på Volvo og usikker på hvor jeg skal starte feilsøking. Er det relé på dette eller er kabelbrudd det mest trolige ?
Sent fra min SM-T905 via Tapatalk
Dette kan være alt i fra defekt bryter til kabelbrudd som du nevner. Jeg ville startet med å måle i kontakten som er til selve sitteputene bak. Hvis det ikke kommer noe 12v der, så kan det være at bryteren her er defekt eller at det er noe feil i REM (jeg tror reléet sitter i REM her). Det kjekkeste hadde vært å sjekket opp dette i VIDA, for der kan man ta en funksjonstest av varmeren direkte, samt lese av om bryteren gir signaler fra seg.
Start med å bytt sikring (bare for å ha gjort det) og hvis dette ikke hjelper, mål med voltmeter i kontaktstykket til sitteputen.
Hvis sikringen er byttet/hel og det ikke kommer 12v frem til sitteputene, så ville jeg oppsøkt et Volvoverksted :) Disse har VIDA og det er definitivt det beste feilsøkningsverkstøyet til Volvo.
Hvis det skulle vise seg at du får 12V frem til sitteputen, så er det trolig brudd i varmefoilen et sted. Det enkleste er å bytte ut denne, men det skal vel la seg å bytte selve foilen i disse vil jeg tro.
Kanskje noen har hatt ute baksetet og ikke koplet til strøm til varmen igjen? Bare en tanke. Verdt å sjekke.
Du drar setepute opp i forkant (sitter festet i store klips). Kabler sitter på sidene av setepute mot dørene.
Kanskje noen har hatt ute baksetet og ikke koplet til strøm til varmen igjen? Bare en tanke. Verdt å sjekke.
Du drar setepute opp i forkant (sitter festet i store klips). Kabler sitter på sidene av setepute mot dørene.
Bilar med integrerte barneseter har ei skrue på kvar side, gøymt under nylontrekket under den lause sitteputa..
Ikkje unormalt med defekt bryterpanel på dei første V70II. Få lest ut feilkoder ;)
Bilar med integrerte barneseter har ei skrue på kvar side, gøymt under nylontrekket under den lause sitteputa..
Såvidt jeg husker fra nybilbvalgene (MY2012) så var det enten barnesete eller el.oppvarmet - altså ikke oppvarmet barnesete.
/mvh
Såvidt jeg husker fra nybilbvalgene (MY2012) så var det enten barnesete eller el.oppvarmet - altså ikke oppvarmet barnesete.
/mvh
Stemmer dette. Er ikke varme i baksete med integrerte barneseter.
Sånn har det vært helt siden denne type integrerte seter kom på P80 før tusenårsskiftet, og er fremdeles slik på S/V90. Skulle tro Volvo ville klart å kombinere dette på en lur måte etter 16+ år...
Sånn har det vært helt siden denne type integrerte seter kom på P80 før tusenårsskiftet, og er fremdeles slik på S/V90. Skulle tro Volvo ville klart å kombinere dette på en lur måte etter 16+ år...
Skal ikke få både i pose og sekk lenger ;) Men ja, litt rart da vi er i 2016.
Kanskje de tenker at en velfylt Pampers varmer bedre enn noen usle varmetråder..... :rolleyes:
Kanskje de tenker at en velfylt Pampers varmer bedre enn noen usle varmetråder..... :rolleyes:
Kanskje hgnuble tenkte, som meg at varmeseter hadde vore fint for voksne som skal sitte der? ;-)
Men det er knapper i baksete for å slå på varmen....selv om en har barneseter...bare juks altså?
Noen som har bytta seter er da min første tanke.
josteinkvalen
09/09/16, 06:21
Har ikke barneseter i min. Har hatt ut sete og kontakter er ok men bryteren er helt død. Også lys i bryteren er borte så det spørs om ikke det er bryteren som har gitt seg.
Sent fra min SM-T905 via Tapatalk
Braathen142
09/09/16, 10:13
Når jeg köpte min V70 08 så funka ikke varmen i bak sete, den ble da tatt inn for og sjekke dette på garantin og feilen da var brytern.
Var heller ikke lys i min bryter så er nok samme problemet hos deg.
josteinkvalen
18/06/17, 21:03
Da er bryter bytta men fortsatt død...
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Har du identifisert og kalibrert LIN nettet på CCM etter bytte?
Vil trolig ikke fungere før det er gjort.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
josteinkvalen
11/02/20, 15:29
Prøver igjen om noken har en idé.
Har sjekka at det er strøm inn på kontakta til bryteren men der er det stopp. Bryter er død og uten lys. Volvo-verksted seier det ikkje er nødvenig å programmere etter å ha skifta bryter.
Går ut fra at ny bryter er kontrollert før den går ut på markedet.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.