PDA

Vis full versjon : '06 V50 2.0D ac kompressor starter ikke



al3x
27/08/16, 12:15
Har en '06 V50 2.0D der det er ingen effekt av ac. Når jeg trykker på ac er det ingen tegn til at kompressoren slår inn.

Kan være verdt å nevne at temperaturen i dashbordet viser periodisk feil, men ac starter heller ikke de gangene den viser riktig.

Er det vanlig at clutchen på kompressoren går på disse eller er det noe annet som kan være problemet?

V50bruker
27/08/16, 21:29
Det er mest sannsynlig mangel på kjølegass.
Finn trykkbryteren på sugerøret til kompressoren. Tipper den sitter et sted nær torpedoveggen. Ta av kontakten. Mål mellom pinnene på bryteren. Det skal være kontakt her om det er nok gass på anlegget.
For å bekrefte at det kun er dette som er feil kan du lure anlegget til å tro at det er nok trykk i anlegget ved å koble sammen kontaktene i pluggen med en binders. Da skal kompressoren gå.

gswede
29/08/16, 11:06
På min V50 var hele kompressorakslingen på vandring ut, senterbolt var borte og akslingen hadde vandret en hel tomme!! Verdt å ta en kikk, gratis er det hvertfall.
Bilia mente selvfølgelig at jeg måtte ha ny kompressor 14k inkl arbeid.

Jeg fikk dundret inn akslingen selv, satt i en passende bolt og alt var såre vel igjen. Kostet meg en krone for bolten.

Svirre
29/08/16, 20:43
Holder en knapp på lite gass jeg også. Det er normalt at det vil gå tomt over tid på biler.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.