PDA

Vis full versjon : Værsjuk Volvo 940



olavnik
27/08/16, 07:05
Hei folkens,

Jeg har en 1994 Volvo 940 GL (B230FB) som er lite glad i regn. Det vil si at når bilen har stått ute mens det regner og/eller den har stått etter at jeg har kjørt i regn, er den ofte(men ikke alltid) tung å starte og det høres ut som den ikke går på alle sylindre. Jo lavere turtall, jo dårligere går den, og det hender at den stopper helt, uten å starte på 5-10 minutter. Over 3500 RPM går den fint, og så fort den er kjørt varm er problemene borte.
Jeg har forsøkt å bytte tennplugger og kabler uten hell, og gjentatte ganger undersøkt fordelerlokket uten å finne noe fuktighet.

Er det noen kloke hoder her inne som har vært bort i lignende problem? Hva burde jeg feilsøke og hvordan burde jeg gå videre?

All hjelp taes i mot med stor takk!!

PetterSlure
31/08/16, 14:21
Hadde det noe av det samme problemet med den forgie 940`n min. Da var det fordelerlokket som var feilen. så ikke noe fukt, men jeg byttet den og rotor og da var problemet løst. koster jo ikke sånn kjempe mye heller.

volvo245gl
31/08/16, 15:12
Hadde noe lignende jeg og. Da var det en irret kabelsko på coilen som var synderen.

PetterSlure
05/09/16, 10:53
Finni ut no?

olavnik
10/09/16, 17:59
Hadde noe lignende jeg og. Da var det en irret kabelsko på coilen som var synderen.

Takk for svar. Da skal jeg gå over det. Noe andre steder jeg burde se etter irr?

olavnik
10/09/16, 18:03
Finni ut no?

Neei, har vært opptatt med å fikse de 16 feilene jeg fikk på EU. Hehe. First things first, er det ikke det de sier? Har fått samme tips ang fordeler og rotor av en bilbergerbekjent og han hadde noen pent brukte deler tilgjengelig. Går nok for å prøve å bytte. Gir beskjed så fort jeg har fått byttet og tatt min første kjøretur gjennom vaskemaskina på Esso'n!