PDA

Vis full versjon : 760 med B6254 START TRØBBEL (el trøbbel)



Nikolai Vikløkken
25/08/16, 20:43
Hoi!
I vinter var jeg i sverige og henta en ganske fin 760 som var bygd om fra B28 automat til b6254 manuell. Den starta ikke på nøkkelen, MEN er jævlig lett starta hvis jeg triller den igang. Når den starter går motor fint. Komp på motorn er topp.
Tenkte først at det bare var noe med tenningslåsen som søta-bror kanskje hadde kobla feil eller glømt en kabel. Så jeg la opp ny ledning til startern på egen bryter, uten noe særlig hell.
Prøvd å måle om det er spennings fall inn på styreenheten når startern trekker strøm men finner ikkeno som kan ha noe betydning.
Komp på motorn er tipp topp
Noen som har forslag på hvordan jeg skal fortsette å feilsøke?

turb00le
25/08/16, 21:17
Bytt starter...

Sent fra min S30 via Tapatalk

kimove
26/08/16, 08:59
Hoi!
I vinter var jeg i sverige og henta en ganske fin 760 som var bygd om fra B28 automat til b6254 manuell. Den starta ikke på nøkkelen, MEN er jævlig lett starta hvis jeg triller den igang. Når den starter går motor fint. Komp på motorn er topp.
Tenkte først at det bare var noe med tenningslåsen som søta-bror kanskje hadde kobla feil eller glømt en kabel. Så jeg la opp ny ledning til startern på egen bryter, uten noe særlig hell.
Prøvd å måle om det er spennings fall inn på styreenheten når startern trekker strøm men finner ikkeno som kan ha noe betydning.
Komp på motorn er tipp topp
Noen som har forslag på hvordan jeg skal fortsette å feilsøke?

Ser det er flere som har hatt samme problemet som deg her på forumet, og problemet har vist seg ofte å være støy på svinghjulsgiveren. løsningen da har vært som turb00le sier, å rett å slett bytte til en NY starter :)

Daruu
26/08/16, 09:59
Har hatt samme problem på rødblokk og da har det vært selve svonghjulsføleren som det har vært noe gærent med

Nikolai Vikløkken
26/08/16, 11:07
Bytte starter? Mener dere at den går for treigt eller bruker for mye strøm da eller? Motor skjinner som bare det.

turb00le
26/08/16, 13:24
Hadde akkurat samme problemet på min 960. Ren bingo om den starta eller ikke, når den først starta gikk den helt strøkent. Der var det starter sin skapte støy som forplantet seg til svinghjulssensoren. Prøvde alt, gav nesten opp hele bilen. Bytta startmotor og ikke hatt noe trøbbel etter det, er visst en kjent sak på hvitmotor.

Sent fra min S30 via Tapatalk

Nikolai Vikløkken
28/08/16, 17:21
Okey, takk for svar. Da prøver jeg det!