PDA

Vis full versjon : Problem med stag mellom fjærbeina og motorfeste.



Franka
19/08/16, 21:29
Har et problem med at staget mellom fjærbeina som er festet til bakre øvre motorfeste under akselerasjon "koliderer" med torpedoveggen, slik at det bråker fælt i bilen, har skiftet øvre motorfeste til polyuretanforing av den firkanta typen (2002 modell v70n 2,0 T) . Ser at det går ann å få tak i nye motorfester øvre bak, er det noen som sitter lavere eller lengre fremover slik at stanga blir dradd lenger mot fronten av bilen og dermed ikke koliderer med torpedoveggen. ?

Jimbojama
19/08/16, 23:24
Min første tanke her er at det er noen av motorfestene nede som er den egentlige synderen. Jeg har god klaring på det staget mot torpedovegg, så ville nok sjekket under bilen om det er noen andre fester som er slitne.

Franka
19/08/16, 23:46
Ok, skal sjekke de :rolleyes:

Daniel V
20/08/16, 09:11
Det er også foringer i hver ende av staget. Kan være at de er defekt også :)

Franka
20/08/16, 17:49
Har forsøkt sånne polyuretanforinger som fyller i tomrommet i endene av staget og gjør det stivere, fikk så voldsomt mye buring i bilen da, så de fjernet jeg igjen he he , men må kansje se over alle foringer igjen. :p

FroBe
21/08/16, 14:51
Med mindre dette endret seg da du byttet øvre motorfeste så må du som oftest lete andre plasser etter feilene som plutselig gir motoren mulighet til å flytte seg når du gir gass.

Løsningen er ikke å stive opp festene som skal være myke, man må finne de stive festene som har blitt løse.

Franka
22/08/16, 20:14
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/734.jpg

Lite plass fra arm på stag og til torpedovegg, når jeg tar i staget og drar det fremover så stanger det i torpedoveggen bak.