PDA

Vis full versjon : Tannreim/chip 2003 D5



larswey
16/08/16, 10:42
Hei.

Jeg har en 2003 XC70 D5 163hk aut. og vurderer chip. Jeg har lest ganske mye forskjellig, men finner ingen konklusjon på hvor det er mest fornuftig å ta jobben. Flissundet leverer 210hk/450nm, BSR sier 197hk/470nm. Hvor reelle er disse tallene, og hvor mye tåler denne automatkassa?

Tannreim ble skiftet på 160' km og skal skiftes igjen på 320' km, men det er snart 6 år siden den ble skiftet. Lønner det seg å skifte den snarest eller er skal den holde til 320' km? Vogna har rusla 263' km nå :)

Kan også nevne at jeg har blendet EGR 100% og dette har ikke gitt feilkode :)

Takk.
Lars-Erik

Tom K
16/08/16, 11:30
Jeg har hatt BSR på 4 forskjellige biler og har vært veldig fornøyd, fordelen med BSR er at man har denne lille ppc computeren som gjør at man kan veksle mellom original og trim på noen få minutter , greit hvis man for eksempel skal dra campingvogn eller tung henger, da kan man legge inn original program for å unngå å plage automaten,

Når det gjelder hvor reelle tallene er så er jo dette målt under helt ideelle forhold med temp og luftfuktighet og på en motor som er i tipp topp stand,

larswey
16/08/16, 11:35
Jeg har også sett for meg BSR pga. denne løsningen. Jeg regner med at du hadde godt merkbar effektøkning? Jeg har også lest at folk opplever at automaten virker mer 'fornuftig' under kjøring. Hva har du merket av dette?

Ludo
16/08/16, 12:31
Heisann, jeg har har tilsvarende modell med manuell kasse - alt funker finfint selv etter 435.000 KM! Har også hatt samme med automat tidligere, og tilsvarende erfaring der også - husk at oljen i automatkassa bør byttes innimellom... :) Lykke til!

larswey
16/08/16, 12:38
Topp. Da regner jeg nok med å gå for BSR! Kassa oppfører seg som ny og er flushet nylig, samt at jeg er service-nazi, så dette skal nok holde en stund :D

Tom K
16/08/16, 13:22
Jeg har en slik PPC3 du kan få kjøpt billig, programvaren kan du ikke bruke men den kan sendes inn til BSR for å legge inn ny programvare og da sparer du 1600,- kr....kan få den for 800,- så sparer du i hvert fall 800 på hele pakka, kun brukt en gang , kjøpt ny i våres.

larswey
16/08/16, 13:38
Jeg har en slik PPC3 du kan få kjøpt billig, programvaren kan du ikke bruke men den kan sendes inn til BSR for å legge inn ny programvare og da sparer du 1600,- kr....kan få den for 800,- så sparer du i hvert fall 800 på hele pakka, kun brukt en gang , kjøpt ny i våres.

Takk for det! Må nok vente litt, men om den fortsatt er for salg når det blir aktuelt så tar jeg den :)

Ludo
17/08/16, 10:40
Det er vel PPC2 til denne bilen... ihvertfall på min...

Tom K
17/08/16, 14:50
Når det gjelder automaten så takler den det nok, hvis den er frisk ellers