PDA

Vis full versjon : bytte regreim når man tar av topp?



session
08/07/10, 22:39
lurer på om det er nødvendig med ny regreim når jeg skal ha av topp og bytte pakkning? den var byttet for ikke mange mnd siden.

vannspruten sto ut mellom blokk og topp i stad så må ha vært godt med trykk der, men hva kan det komme av? er det vanelig hvis jeg går utifra at den aldri har vært bytta før og bilen nermer seg 300?

Øyvind G
08/07/10, 22:54
man må ikke bytte regreim, når man har av toppen, men man pleier å gjøre det pga da er en del av jobben med å bytte regreim gjort/påbegynt. hvis regreima di er ganske ny som du sier, så trenger du ikke bytte den

TeamBørnOut
08/07/10, 23:41
940n jeg hadde sist så stod det en stråle med vann ut fra toppen og ned på turbon en gang. toppakiningen var rotten bare :D

Langedal
09/07/10, 00:05
En reg-reim sats til disse bilene koster så lite, at det er verdt å skifte den når man først holder på.

Det er som sagt tidligere ikke nødvendig når den er så ny som du sier, men jeg hadde nok skiftet når jeg først var i gang.

ChrML
09/07/10, 05:33
Jeg hadde ikke skiftet regreim hvis den bare er byttet for noen måneder siden. Det er å hive penger ut av vinduet, disse reimene holder jo lenge. Om noen år når du har kjørt noen 1000 mil så bør den byttes, men husker ikke akkurat intervallene. Min er like fin enda den, hatt den av et par ganger. Byttet i fjord.

Vannspruten sto ut på siden av motoren min og i fjord høst på min 1995 940. Var bare toppakningen som var råtten. Kjølevannet hadde spist seg langt innover pakningen flere steder. Ikke mange mm unna at kjølevann lakk til sylinder eller andre feil.

TeamBørnOut
09/07/10, 07:30
tror det har noe med hvordan kjøleveske som har blitt brukt. min hadde akkurat gått 147.000 da dette skjedde.

Wahl
10/07/10, 12:18
koster ikke mye for reg reim da, så ser ikke helt problemet...

ChrML
11/07/10, 00:44
koster ikke mye for reg reim da, så ser ikke helt problemet...
Bytter du bremseklosser hvis du må av med kaliperen for å bytte en bremseslange eller lignende selv om de bare er en måned gamle? Koster ikke mye for nye klosser eller, så ser ikke helt problemet.

GeTReibeAktienGesellschaf
11/07/10, 01:33
Pass på at reima blir satt på i samme dreie rettning som den gjorde, så holder den nok til det begynner å bli på tide å bytte på interval.

ChrML
11/07/10, 11:38
Hvis jeg ikke husker feil så er det tegnet piler på regreima. Som peker den veien regreima skal gå. Hvertfall har det vært det på noen av de jeg har bytta.

Testdriver
11/07/10, 14:59
Jeg hadde ikke skiftet regreim hvis den bare er byttet for noen måneder siden. Det er å hive penger ut av vinduet, disse reimene holder jo lenge. Om noen år når du har kjørt noen 1000 mil så bør den byttes, men husker ikke akkurat intervallene. Min er like fin enda den, hatt den av et par ganger. Byttet i fjord.

Vannspruten sto ut på siden av motoren min og i fjord høst på min 1995 940. Var bare toppakningen som var råtten. Kjølevannet hadde spist seg langt innover pakningen flere steder. Ikke mange mm unna at kjølevann lakk til sylinder eller andre feil.
Intervallene er hvert 5. år eller etter 80 tusen km (det som inntreffer først) ifølge Haynes boka :)