PDA

Vis full versjon : Får ikke strøm i 12V uttak bagasjerom



sindus
15/08/16, 14:25
Har ettermontert 12v uttak i bagasjerommet på min V70 2003 modell i dag. Boret hull og koblet til ledningen som ferdig opplagt og koblet den til uttaket. Da jeg skulle teste den så fikk jeg ikke noe strøm ut av den.
Sjekket så sikringen på REM da den allerede var i, tok så ut sikringen, men den såg ok ut. Så tok jeg å hentet voltmeteret for å måle spenning, men da var det selvfølgelig ingen spenning. Men kan det vere ett rele eller noe som mangler?

Så håper noen her inne kan ha en anelse om hva som kan være galt, om noe er utydelig så får dere bare si i fra. :)

FroBe
17/08/16, 12:44
Hvis du ser på skjemaet nedenfor så ser du at dette 12V-uttaket får strøm via en shunt (RSH3) som detekterer om det er strømforbruk slik at man varsles i DIM om at det er noe i bagasjerommet som trekker strøm.

Hvis du ikke trenger dette så kan du droppe dette og koble deg direkte til permanent 12V eller via tenningsnøkkel-releet 2/52 (stiplet og merket S80).

5794

ice_mann
28/06/17, 23:39
Heisann.
Har akkurat samme problemet som sindus over her..
Og ser at FroBe har svart at detter går igjennom en shunt..men jeg får meg over hode ikke på dette, noen som kan forklare?
Og er det noen som kan fortelle meg hva jeg gjør for å få strøm ut i orginalkontakten, sånn at jeg får strøm i 12v uttaket..?

sindus
29/06/17, 13:58
Hei.


Det jeg gjorde var å dra innom Volvo forhandleren for å bestille en shunt (http://www.volvopartswebstore.com/products/Resistor/1175326/9442190.html) som man må montere i REM dersom man ettermonterer 12v uttak i bagasjeromet. Du får sikkert kjøpt shunt på nettet også.

ice_mann
29/06/17, 15:12
akkurat ja, takk for det:)
Kanskje et litt dumt spm, men kan du kanskje fortelle meg hvor stor den er også? Er det kun 12v eller skal den være så så mange amp eller nå annet?

sindus
29/06/17, 15:36
Den er designet til 120w eller rundt 10 amp, som maks belastning. Om det var de du tenkte på? :)

Sindus

ice_mann
29/06/17, 21:32
Okey, tenkte mest ifht vist jeg skulle prøve å finne en sånn hos en autoparts-ish butikk.
Eller for å spør på en annen måte, finnes de bare i en type/størrelse/volt/amp?

ice_mann
30/06/17, 11:31
Snakket med Volvo i dag, og han skjønte ingen ting:-O
Men fant etter mye om-og-men fram en sånn, men så kom spm, skal den være svart eller grå, eller har d ingen ting å si?

sindus
30/06/17, 13:23
Hei.

Må beklage, har visst misforstått hva du spurte om. Har desverre ikke så mye peiling på dette jeg heller. Husker det var mye styr med å finne fram til hvilken Shunt det var snakk om. Min var ihvertfall svart.

1 spm. Det er ettermontere du også holder på med? :)

Håper dette hjelper noe. Kan ta nærbilde når jeg kommer hjem fra jobben ;)

Sindus

sindus
30/06/17, 13:29
Orginalt Volvo dele nr: 9442190. Så da burde Forhandleren finne en for deg. Spesifikasjonen får noen andre utdype :)

ice_mann
30/06/17, 13:52
Deg går bra:) Du har iallfall god nok oversikt over dette:)
Jepp, d er ettermontering ja, så ligger d org kabler men fikk inne strøm i den jeg heller..å antar jo da at jeg mangler en shunt, men har funnet shunt i en delebil, å når du kommer med et delenr, så ser jeg jo at det er samme nr som på den jeg har funnet:)
Ja, vist du hadde gidda ta et bilde så hadde det vært kjempeflott :)

Tommytea
30/06/17, 21:18
Driver å skal ettermontere et slikt uttak jeg også, noen som har delenr. på selve 12v uttaket?[emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

ice_mann
30/06/17, 21:21
Jeg ringte Volvo for å sjekke lagerstatus og pris, fikk ikke delenr, men når jeg fikk beskjed om at den kostet nesten 700,- så fant jeg ut at den fra mekonomen o.l. til 99,90 kanskje ikke såg så dum ut allikevel:-p

Tommytea
30/06/17, 21:21
Jeg ringte Volvo for å sjekke lagerstatus og pris, fikk ikke delenr, men når jeg fikk beskjed om at den kostet nesten 700,- så fant jeg ut at den fra mekonomen o.l. til 99,90 kanskje ikke såg så dum ut allikevel:-p

Whaaaat, blir nok en tur på biltema istedet for da ja[emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk

ice_mann
30/06/17, 22:27
Jeg skulle montere en DAB antenne der bake, en Pure highway 400, og den sender trådløst til mottakeren, så derfor ønsket jeg å ha den unna veien.
Fant en sånn beeldbank.prepublisher.com/pictures/PP/DKR/8/DKRZ4378.JPG
som jeg monterte baki der, kosta 199-ish..
Satt i sikring, og så måtte jeg ha en shunt, som jeg fant i en delebil på huggeren:)

(Sorry, men får ikke til bilder )

sindus
30/06/17, 22:31
Hei.

Viss du følger lenken som jeg har lagt til her, så kommer du inn på "dele siden" til Volvo. Og når du åpner kommer du til dele nr til selve uttaket. :) Ledning ligger klart, så du trenger kun Shunt og selve kontakt delen. Får sikkert billig hos en hugger. :)

http://www.volvopartswebstore.com/products/Volvo/Powersocket-An-electrical-socket-in-the-cargo-compartment-gives-you-the-facility-to-connect-a-coolerhot-box--electric-power-tools--etc/1145097/31260378.html