PDA

Vis full versjon : Lakk garanti??



krallern
14/08/16, 19:13
Heisann. Kjøpte meg en 13 mod v40 r for en ukes siden hos Volvo forhandler . Har idag oppdaget små skader på bakfanger. Det ser ut som den har fått seg en liten smell pga sprekker i lakken , og klump i lakk. Noen som klarer å tolke bildene ? Er dette noe garanti tar ? Er også slipp på lakk i området. Trudde det skulle holde mer en 3 år før det begynte å flasse. Takker for svar .http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/594.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/595.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/596.jpg

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

volvoRsport
14/08/16, 20:15
HTrudde det skulle holde mer en 3 år før det begynte å flasse.

Som du selv skriver har den nok fått seg en liten trøkk, lakken flasser ikke av seg selv.
Om du får forhandler til å dekke lakkering er 50-50 sjanse, dette er noe man bør merke seg når man ser på bilen før man kjøper den.

krallern
14/08/16, 20:23
Som du selv skriver har den nok fått seg en liten trøkk, lakken flasser ikke av seg selv.
Om du får forhandler til å dekke lakkering er 50-50 sjanse, dette er noe man bør merke seg når man ser på bilen før man kjøper den.
Helt klart. Dette burde eg sett. Men det gjorde eg ikkje. Forhandler poengterte at bilen va strøken utenom et lite skrapemerke på ene døra bak. Men dette var så lite at det går an å polere.. Men er det ikkke pliktige å oppgi om bilen har vert skadet ?
Er ser det jo ut som noen har gjort en rep jobb som ikke var bra nok
Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

Svirre
14/08/16, 20:47
Dette ser veldig ut som skader som er påført. Uten å vite om de var der før eller etter salg, ser det ut som det ikke er noe feil i lakken på bilen. Hva selger har sagt og lagt vekt på, blir en sak mellom deg og selger :) Alt kan defineres som strøkent, men en bil som kanskje har rulla 30-50 000km, har lakkskader/slitasje (hvis ikke daværende eier har vært VELDIG nøye med bilen).

krallern
14/08/16, 20:49
Skjønner. , men ved siden av der lakken har slipt . er det nokre klumper.. Det ser jo ut som det har vert forsøkt lakkert ? Eller tar eg feil ?

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

Svirre
14/08/16, 20:53
Sistnevnte er vanskelig å bedømme ut i fra bilder. Uansett ser man klart og tydelig "rosen" etter en skade på fangeren. Om de boblene har kommet pga. det, aner jeg ikke.

krallern
14/08/16, 20:55
Skjønner , har sendt melding til forhandler angående, så får en berre vente å sjå Ka de seier . takker for svar alle sammen .

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

Cosworth
14/08/16, 23:23
Vet det var problem med lakk slipp på støtfangerene på noen modeller (tror det var v40/v60), og det ble utbedret på garanti.

Sent fra min SM-G388F via Tapatalk

Tom K
16/08/16, 15:55
de klumpene ser unektelig ut som dårlig grunnarbeid før lakkering, her har det nok vært omlakkert......hør med et lakkverksted om de kan måle lakktykkelsen på de forskjellige stedene, da finner de fort ut om det har vært gjort noe lakkarbeid

MadAss
16/08/16, 17:50
Ta kontakt med et Volvoverksted og hør. 13 og 14 modellen hadde lakkflassingsproblem på front og bakfanger.

Sent frå S7 Edge

krallern
16/08/16, 18:52
Har kontaktet forhandler. Skal vise bilen så snart eg har anledning .

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk