PDA

Vis full versjon : Passer seter fra V40 2013- i S40?

balder
13/08/16, 19:41
Hei

Er det noen som vet om det er mulig å sette inn seter fra en V40 2013, eller nyere, i en S40?

Forsøkte å spørre min lokale Volvo forhandler men de var ikke en gang klar over at det var noen forskjell på setene.

Daniel V
14/08/16, 14:45
Foran kan det være det går, men tviler sterkt på at det går bak. Å sette stv seter i en sedan bak har i alle fall ikke gått på noen tidligere Volvo.

balder
14/08/16, 19:16
Du har ett poeng der, Daniel V. Jeg burde ha spesifisert at det er førersete og eventuelt passasjersete foran som jeg ønsker å montere i en S40.

Er du lang i ryggen og liker å ha en oppreist sittestilling (Les korte armer) så får du nedre del av nakkestøtten gnagene på nakkekulen. Støtten blir for kort til å støtte hode og vil virke som en nakke-knekker i stedet.

I 2013 kom Volvo med justerbare nakkestøtter i V40. For første gang siden jeg solgte min trofaste 740 kunne jeg sitte godt i en Volvo igjen. Dessverre har jeg for tiden gateparkering og bor i ett nabolag der nye pene biler gjerne får seg en skrutrekker langs siden så en V40 fra 2013 er ikke aktuelt.

Tre år etter justerbare nakkestøtter ble standard i alle V40 har ingen av selgerne her i Bergen oppdaget det. Har vært innom tre av forhandlerne… På verkstedet var det også vanskelig å få svar så jeg registrerte meg her i stedet. Her finnes det i det minste noen som er interessert i Volvo…

Sitter godt i en 850(Så lenge det ikke er helskinn) men trenger egentlig ikke så stor bil lenger.

Derav prosjekt S40?
Blir litt dyrt å kjøpe en S40 for så å finne ut at det ikke er mulig å sette inn seter fra en nyere V40. Noen som vet hvor jeg kan få et definitivt svar?

Burde jeg eventuelt forsøke dette innlegget i forumet for V40II - S40II?

volvoRsport
14/08/16, 20:17
Burde jeg eventuelt forsøke dette innlegget i forumet for V40II - S40II?

Hvis det er en S40II du skal sette setene inn i, hvis ikke skal den ligge her ;)

balder
14/08/16, 21:30
Hvis det er en S40II du skal sette setene inn i, hvis ikke skal den ligge her ;)

Tja. Det er ett godt spørsmål siden S40II har mye Ford i seg.
Om setene passer i både S40I og S40II så vil jeg antagelig kjøpe en S40II men passer de kun i S40I så kan jeg leve med det.

balder
20/08/16, 17:21
Fant en verksmester som gadd å slå det opp i delekatalogen.

Svaret er: Nei