Vis full versjon : Bremseklosser for minimal støving
Er det noen som har noen innspill på hvilke bremseklosser som støver mindre enn andre? Tipper at Bosch er bedre enn Biltema? Kjøpte meg ny bil her før i sommer og jeg syns det støver enormt fra bremsene. Eller har kanskje ikke dette noe å si i det hele tatt?
Har hatt biltema klosser som støver veldig, og noen som ikke støver i det hele tatt - siden de alltid har fra billigste levrandør så er det litt bingo hva man får.
Org klosser er bra!
Hadde org klosser på v70 og dem støvet noe enormt - kjøpte klosser på vparts dem støver mye mindre , men nå oppgir ikke vparts produsenten og det gjør ikke bilia heller ... så er vel bingo samme hva en kjøper - om en går for bosch klosser så er det mange varianter der også i pris kvalitet .... poler felgene så går om ikke annet støvet letter av :)
Hørt rykter om at RedStuff ikke støver så mye. De må dog igjen holdes litt varme for å kunne gripe like mye. Daniel V, noe å mer i si her? :)
Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
Redstuff gikk i oppløsning for meg foran. Bak har de virket greit, kanskje de foran var mandagsklosser.
Vil heller anbefale en god felgvoks og originale klosser.
Har hatt 4 biler med redstuff klosser nå. Kan trygt anbefales.
Lite støv, ingen merkbare reduserte bremseytelser ved kalde klosser.
Stemmer i med Morgis på sommerstid. Merket da ingen forskjell i bremsevirkning på kalde og varme klosser. På vinteren derimot trengte klossene varme før det ble noe særlig fart på det. :)
Hadde org klosser på v70 og dem støvet noe enormt - kjøpte klosser på vparts dem støver mye mindre , men nå oppgir ikke vparts produsenten og det gjør ikke bilia heller ... så er vel bingo samme hva en kjøper - om en går for bosch klosser så er det mange varianter der også i pris kvalitet .... poler felgene så går om ikke annet støvet letter av :)
Er nok originale jeg har. Felgene er polerte, da jeg er over snittet interessert i å holde bilen skinnende :-) Det er derfor jeg irriterer meg så voldsomt over støving.. Har sett for meg at Bosch er det likeste når det kommer til generell kvalitet.
De positive med volvo er at det går veldig raskt og skifte bremseklosser så du får prøve deg frem :) Jeg har gitt opp støvingen - vasket bilen fredag -kjørte 5 mil i dag og felgene ser ikke ut -så finner du den perfekte bremseklossen til volvo så post det gjerne :)
Stemmer i med Morgis på sommerstid. Merket da ingen forskjell i bremsevirkning på kalde og varme klosser. På vinteren derimot trengte klossene varme før det ble noe særlig fart på det. :)
Hvordan blir dette i praksis, blir de veldig dårlige? Hvis man er på langtur/motorvei på vinterstid er det jo ikke optimalt om de ikke biter skikkelig om noe skulle skje så man må bråbremse.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.