PDA

Vis full versjon : Bremseklosser for minimal støving



Evenve
11/08/16, 20:02
Er det noen som har noen innspill på hvilke bremseklosser som støver mindre enn andre? Tipper at Bosch er bedre enn Biltema? Kjøpte meg ny bil her før i sommer og jeg syns det støver enormt fra bremsene. Eller har kanskje ikke dette noe å si i det hele tatt?

Daruu
11/08/16, 22:14
Har hatt biltema klosser som støver veldig, og noen som ikke støver i det hele tatt - siden de alltid har fra billigste levrandør så er det litt bingo hva man får.
Org klosser er bra!

holter
11/08/16, 22:43
Hadde org klosser på v70 og dem støvet noe enormt - kjøpte klosser på vparts dem støver mye mindre , men nå oppgir ikke vparts produsenten og det gjør ikke bilia heller ... så er vel bingo samme hva en kjøper - om en går for bosch klosser så er det mange varianter der også i pris kvalitet .... poler felgene så går om ikke annet støvet letter av :)

Svirre
12/08/16, 06:36
Hørt rykter om at RedStuff ikke støver så mye. De må dog igjen holdes litt varme for å kunne gripe like mye. Daniel V, noe å mer i si her? :)

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

hgnubel
12/08/16, 09:35
Redstuff gikk i oppløsning for meg foran. Bak har de virket greit, kanskje de foran var mandagsklosser.

Vil heller anbefale en god felgvoks og originale klosser.

Morgis
12/08/16, 10:28
Har hatt 4 biler med redstuff klosser nå. Kan trygt anbefales.
Lite støv, ingen merkbare reduserte bremseytelser ved kalde klosser.

Daniel V
12/08/16, 11:57
Stemmer i med Morgis på sommerstid. Merket da ingen forskjell i bremsevirkning på kalde og varme klosser. På vinteren derimot trengte klossene varme før det ble noe særlig fart på det. :)

Evenve
14/08/16, 21:18
Hadde org klosser på v70 og dem støvet noe enormt - kjøpte klosser på vparts dem støver mye mindre , men nå oppgir ikke vparts produsenten og det gjør ikke bilia heller ... så er vel bingo samme hva en kjøper - om en går for bosch klosser så er det mange varianter der også i pris kvalitet .... poler felgene så går om ikke annet støvet letter av :)

Er nok originale jeg har. Felgene er polerte, da jeg er over snittet interessert i å holde bilen skinnende :-) Det er derfor jeg irriterer meg så voldsomt over støving.. Har sett for meg at Bosch er det likeste når det kommer til generell kvalitet.

holter
14/08/16, 21:48
De positive med volvo er at det går veldig raskt og skifte bremseklosser så du får prøve deg frem :) Jeg har gitt opp støvingen - vasket bilen fredag -kjørte 5 mil i dag og felgene ser ikke ut -så finner du den perfekte bremseklossen til volvo så post det gjerne :)

Liland
15/08/16, 01:41
Stemmer i med Morgis på sommerstid. Merket da ingen forskjell i bremsevirkning på kalde og varme klosser. På vinteren derimot trengte klossene varme før det ble noe særlig fart på det. :)


Hvordan blir dette i praksis, blir de veldig dårlige? Hvis man er på langtur/motorvei på vinterstid er det jo ikke optimalt om de ikke biter skikkelig om noe skulle skje så man må bråbremse.