PDA

Vis full versjon : V70 clutch



madssolum
11/08/16, 18:15
Volvo v70 awd 2005mod diesel. Clutch hakker litt ved igangsetting, kun noen ganger, å går bort når bilen blir kjørt varm. Kjørte på langtur isommer å da var den bra lenge, var også sånn ifjor sommer men helt fin i vinter, å kommet tilbake nå,tips til hva det kan være?

aarnes
15/08/16, 23:57
Sliten clutch og/eller svinghjul? :)

Svirre
17/08/16, 22:56
Jeg holder en liten knapp på at svinghjulets dempere begynner å bli slitne. Siden motoren din er utstyrt med dobbeltmasse-hjul, så kan dette oppstå over tid.
Merker det på min hvis jeg klarer å "høgge" litt i gang, så får jeg slike vibrasjoner, men det er svært sjeldent.

Eller så kan vlutchen være sliten som det blir nevnt her :)

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

madssolum
20/08/16, 16:49
Oki =) er helt fin ved daglig drift,får det når den står litt. helt fin igjen når den brukes igjen . noen måter å sjekke svinghjul å cluth på?

Daniel V
20/08/16, 17:06
Minker det noe på bremsevæske? Mange av disse sliter med at utløserlageret går, og det kommer bremsevæske på lamellen som igjen fører til at den "glipper" når den er kald. Både aarnes og jeg hadde det problemet på 07ene vi hadde.

madssolum
21/08/16, 17:18
skal sjekke =) er det muligens dårlig utløser lager vist det minker?

Svirre
21/08/16, 17:28
skal sjekke =) er det muligens dårlig utløser lager vist det minker?
Med stor sannsynlighet, hvis det ikke er noe galt på bremsesystemet.

På min gikk utløserlageret. Gikk 100km før den takket for seg, så var kort forvarsel.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Daniel V
21/08/16, 20:24
På vår etterfylte jeg ca to ganger i året, derfor gadd vi ikke gjøre noe med det. Samme med ny eier som nå har hatt den i to år. Aarnes sin ble verre, så han måtte fylle mye oftere, og byttet derfor utløserlageret.

aarnes
22/08/16, 20:42
Minker det noe på bremsevæske? Mange av disse sliter med at utløserlageret går, og det kommer bremsevæske på lamellen som igjen fører til at den "glipper" når den er kald. Både aarnes og jeg hadde det problemet på 07ene vi hadde.

På 07 var dette et problem, men ikke på 05 og 06 såvidt meg bekjent.

Daniel V
22/08/16, 21:23
Mener å ha lest på et amerikansk forum at det er enkelte tilfeller på 05 og 06 også, men at det i hovedsak er dieselene i 07 som er mest plaget.