PDA

Vis full versjon : Dekk til S60



Hofsoe
04/01/10, 22:27
Hvordan dekk anbefaler dere til en S60? 2001 modell 2.0L

Skal ha nye sommerdekk og trenger råd til hvordan dekk jeg skal kjøpe.
Har hatt Goodyear Eagel F1 i 2 sesonger nå. Men har lyst til å prøve en annen type og se om bilen blir bedre.
Hadde 225/45/17 på de dekkene jeg hadde men tenkte jeg skulle prøve 215/45/17 denne gangen og se om det er bedre og kanskje ikke sporer så mye.

Så har dere noen gode råd? :)

locked
04/01/10, 23:11
Michelin PilotExalto eller Pilot Sport... Meget bra dekk med supre egenskaper på vannplaning nye som brukte. Les motors sommerdekktest!

http://naf.no/no/Forbrukertester/Dekk/Dekktester/Test-av-sommerdekk-2007/

Michelin er årets testvinner. Dekket har meget gode egenskaper i så å si alle disipliner i testen. Et stort pluss er det at dekket har nesten like gode egenskaper som godt brukt som når det er nytt. Dekket støyer lite og gir god kjørekomfort på dårlig vei. Det eneste området hvor det er potensial for forbedring er på vannplaning på rett vei. Her er det litt dårligere en de aller beste dekkene i testen.

Ser at sommerdekktesten til naf i 2008/2009 er ikke michelin med med annet enn et sånt energy saver dekk og det er jo totalt uinteresant for oss her.

Noen kandidater fra 2009:
Continental PremiumContact2
Goodyear OptiGrip
Nokian Hakka H

Vil uansett anbefale dekk med mye langsgående mønster. V-mønster ser kanskje kult ut for noen med lager mye mer støy. Jeg har forsåvidt kjørt 2 sesonger med 235/40-17 og det sporet ganske mye, har gått ned til 225dekk nå men de ligger i boden så har ikke prøvt de på vei enda.

nye hjul til bilen :D
http://www.enivest.net/~jens..helgheim/bilder/DSC01660.JPG

Per Turbo
05/01/10, 00:57
Hadde også sett på Yokohama Sdrive. Utrolig godt dekk, med gode tørr- og våt egenskaper.

Men dekk som er nevnt over er gode dekk på de fleste bruksområder.

Hofsoe
05/01/10, 21:36
Takk for svar :)

De Michelin Pilot Exalto så jo ganske greie ut. Skal iallefall notere meg de!

locked
07/01/10, 17:42
Takk for svar :)

De Michelin Pilot Exalto så jo ganske greie ut. Skal iallefall notere meg de!
Desverre så inkluderer ikke det prisen ;)