PDA

Vis full versjon : Ustabil "Blis" på XC60



hobby610
10/08/16, 19:44
Har gått til annskaffelse av en MY12 XC60 R-design som jeg til nå er VELDIG godt fornøyd med.
Eneste problemet så langt er att blis på førersiden blinker i "tide å utide"
dette skjer som oftest når det regner. telte 10-11 feil-blink på ca 15 min kjøring. Varme-element er sjekket og ok. ingen feilmelding på vida.
har noen hatt samme problem ? skal ta det på garantien etter hvert,men greit om noen vet hva problemet er ,og hvordan fikse det. Finnnnes der annen software som er mindre følsom? eller må noe byttes

Svirre
10/08/16, 21:48
Kan det være fuktighet inne i kamerahuset/på linsa? Høres ut som et overivrig kamera.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Holern
11/08/16, 09:43
Jeg hadde noe tilsvarende på min V70, og ingen feil ble funnet da jeg kontaktet mitt lokale verksted.
Jeg bare lot det være....funksjonen er fremdeles intakt.

Nå, etter noen år, har jeg begynt å få feilmelding i dash'en som sier noe sånt som; "BLIS, service erfordras".
Har forsøkt å slette feilmeldinger i Vida, men det kommer tilbake. Spørs om det kan være varmeelementet....?

SagaPer
11/08/16, 10:46
Jeg hadde noe tilsvarende på min V70, og ingen feil ble funnet da jeg kontaktet mitt lokale verksted.
Jeg bare lot det være....funksjonen er fremdeles intakt.

Nå, etter noen år, har jeg begynt å få feilmelding i dash'en som sier noe sånt som; "BLIS, service erfordras".
Har forsøkt å slette feilmeldinger i Vida, men det kommer tilbake. Spørs om det kan være varmeelementet....?

På min XC70 D5 AWD Summum 2009 har jeg byttet hele kameraunit på ene siden og fått oppgradert en nyere versjon varmeelement på andre siden.

Symptomene var akkurat de samme som beskrevet i denne posten. Kameralampe blinket i regnvær uten at den lå biler i blindsonen.

Nå er alt som det skal være. Glimrende funksjon.

Holern
11/08/16, 12:07
På min XC70 D5 AWD Summum 2009 har jeg byttet hele kameraunit på ene siden og fått oppgradert en nyere versjon varmeelement på andre siden.

Symptomene var akkurat de samme som beskrevet i denne posten. Kameralampe blinket i regnvær uten at den lå biler i blindsonen.

Nå er alt som det skal være. Glimrende funksjon.

...så det er stor sannsynlighet for at det er elementet, og ikke kameraet, som er feilkilden?
Spørs om det blir en økt på eBay snart da, for det koster vel skjorta og en arm for dette gjennom Volvo...?


Sent from my iPad using Tapatalk

SagaPer
11/08/16, 14:05
Holern, jeg fikk byttet varmeelement i venstre kamera hos Frydenbø på Sandane i april 2016. Med litt rabatt så dette regnestykket slik ut (inkl mva):

1. Skiftet el.manøvrert sidespeil kr 763
2. De-mo bytte BLIS-kamera/Varmeelement kr 254
3. Värmare (VO 31385994) kr 616

Holern
11/08/16, 14:20
Holern, jeg fikk byttet varmeelement i venstre kamera hos Frydenbø på Sandane i april 2016. Med litt rabatt så dette regnestykket slik ut (inkl mva):

1. Skiftet el.manøvrert sidespeil kr 763
2. De-mo bytte BLIS-kamera/Varmeelement kr 254
3. Värmare (VO 31385994) kr 616


Punkt 1; hva er det? Kan jo ikke være bytte av komplett speil, eller er det prisen på demontering/montering av hele speilet?

I så fall er den totale prisen på bytte av varmeelemntet 1633kr ?
Noen kroner å spare på å gjøre jobben på hobbyrommet da....men ikke avskrekkende pris, med tanke på deleprisen (616kr).


Sent from my iPad using Tapatalk

SagaPer
11/08/16, 14:35
Punkt 1; hva er det? Kan jo ikke være bytte av komplett speil, eller er det prisen på demontering/montering av hele speilet?

I så fall er den totale prisen på bytte av varmeelemntet 1633kr ?
Noen kroner å spare på å gjøre jobben på hobbyrommet da....men ikke avskrekkende pris, med tanke på deleprisen (616kr).


Sent from my iPad using Tapatalk

Det er nok arbeid med å demontere selve speilet og deretter bytte selve varmeelementet. Tekniker sa at elementet var en oppgradert type.

hobby610
11/08/16, 21:17
Det var ingen fuktighet/dugg inne i kameralinsen på min bil.

Cosworth
11/08/16, 22:39
Stor sjanse for at det kan være irr i kontaktstykket til speilet, må av med trekket på døren for å sjekke.

Sent fra min SM-G388F via Tapatalk