PDA

Vis full versjon : Høyre vindusvisker er død. Hvilke del trenger jeg?



Torsen67
07/08/16, 17:51
Høyre visker ga seg i går uten lyd og noe forvarsel. Noen som vet hva som kan ha skjedd? Må opp med dekselet og inspisere. Hva kan ha skjedd? Er det noen deler jeg kan bestille først som sist?

Svirre
07/08/16, 19:59
Splinsen på viskerarmer kan ha røket - da trenger du ny arm.
Splinsen på braketten kan ha røket - da trenger du brakett'
En overføring på braketten kan ha røket - Mest sannsynligvis lønner det seg å ha en ny/brukt brakett, men hvis det finnes løse deler, ordner dette seg. Heller ingenting i veien med å improvisere litt ;)

Det er det jeg kan komme på i farta. Er bare å sprette opp og sjekke! Greit å starte med høyre arm først. Hvis du ser at splinsen enten på armen eller braketten er gåen, så er det ikke noen vits å demontere mer uten å ha deler tilgjengelig.

Jimbojama
07/08/16, 20:08
Og eventuelt bare sjekke at mutteren til armen faktisk er stramma. Har opplevd en gang at den var løs, og eneste som måtte gjøres var å stramme den.

Svirre
07/08/16, 20:17
Og eventuelt bare sjekke at mutteren til armen faktisk er stramma. Har opplevd en gang at den var løs, og eneste som måtte gjøres var å stramme den.

Selfølgelig. Er jo det enkleste :)

Torsen67
07/08/16, 22:46
Altså, sjekke mutteren på utvendig arm? Jeg ser akselen går med når jeg drar den frem og tilbake. Regner med at problemet er på innsiden av dekselet da.

Jimbojama
07/08/16, 22:52
Ja, da er det nok dessverre ikke så enkelt som en løs mutter.

Torsen67
08/08/16, 17:55
Må kjøpe hele sulamitten med stag og det hele for begge sider men ikke motor iflg Volvo. Stemmer dette?

Torsen67
08/08/16, 18:29
På akselen stikker det ut en liten arm. Fra motoren/mekanikken på venstre side kommer det en langt stag som skal inn på armen. Det er dette leddet som har røket.

Jimbojama
08/08/16, 18:40
Er nok en komplett enhet ja, men vil jo anbefale skroten. Mener jeg betalte 500,- for mekanismen uten motor da jeg klarte å knekke akseltappen til viskerarmen.

Torsen67
09/08/16, 14:31
Blir å kjøpe ny komplett mekanikk. 2100,- inkl mva på Bilia. Har ikke tid til å vente på frakt etc. Regner jo i ett sett:-(
Vanskelig å bytte denne?

TommyG
23/12/16, 22:09
Det samme skjedde på min i kveld. Lurer og litt på hvor mye jobb det er å demontere/montere siden det muligens står en delebil i nærheten

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

locked
25/12/16, 13:31
Blir å kjøpe ny komplett mekanikk. 2100,- inkl mva på Bilia. Har ikke tid til å vente på frakt etc. Regner jo i ett sett:-(
Vanskelig å bytte denne?
Nei, det er vel tre skruar for å løsne motoren og eit par skruar som held heile overføringa..

Torsen67
25/12/16, 22:20
Jobben er enkel. Du ser det når deksel er fjernet. Du gjør det på en times tid uten stress:-)

TommyG
30/12/16, 02:09
Ble byttet i dag. Har ikke hatt tid før pga en 67 fot veteranbåt som holdt på å gå ned i romjulen
Stemte nøyaktig med tre skruer for motor, og to for feste, etter at klips var tatt av. Lettere jobb enn jeg hadde trodd. Da ble det helt kurant å demontere selv fra en delebil som heldigvis fremdeles sto i nærheten :)