PDA

Vis full versjon : Bremsepedal helt hard!



sandal
06/08/16, 19:57
Sto på rødt lyst med full bremse så skjedde det noke, og no er bremsen helt hard! og funker dårlig ! ka som kan være gale ?

Tom K
06/08/16, 20:03
Bremsekraftforsterkeren, skjedde på min XC70 akkurat når jeg kjøpte den.

sandal
06/08/16, 20:19
Bremsekraftforsterkeren, skjedde på min XC70 akkurat når jeg kjøpte den.

okei..... God helg...

sandal
06/08/16, 23:29
Den funker med første bremse trykk men så blir den hard... Ka koster det med ny? Vanskelig å bytte ?

Tom K
06/08/16, 23:43
Vet ikke pris da det gikk på garanti hos meg, men mekanikeren sa det var mye demontering for å komme til

locked
07/08/16, 14:20
Den funker med første bremse trykk men så blir den hard... Ka koster det med ny? Vanskelig å bytte ?
Då virka det meir som vakuum mangel.

Sjekk at vakuum pumpa er i orden

sandal
07/08/16, 14:32
Då virka det meir som vakuum mangel.

Sjekk at vakuum pumpa er i orden

Tips til kossn eg kan sjekke det ? :D

Tom K
07/08/16, 17:04
Samme symptom hos meg, første tramp ved oppstart fungerte den men så kom det en suselyd under dashbordet der bremsekraftforsterkeren sitter og så ble pedalen stein hard

sandal
07/08/16, 18:50
Samme symptom hos meg, første tramp ved oppstart fungerte den men så kom det en suselyd under dashbordet der bremsekraftforsterkeren sitter og så ble pedalen stein hard

hos meg e det første tramp funer hele tiden, også blir den hard så venter eg noen sek så e den mjuk igjen med første tramp :D har lest litt å kommet frem til å prøve å lufte systemet, eg vet at mansjetten på ene kalipperen e dårlig, e en rift i den også...

locked
07/08/16, 19:13
hos meg e det første tramp funer hele tiden, også blir den hard så venter eg noen sek så e den mjuk igjen med første tramp :D har lest litt å kommet frem til å prøve å lufte systemet, eg vet at mansjetten på ene kalipperen e dårlig, e en rift i den også...
Luft i gir mjuke bremser så det blir omvent symptom.

At det virkar på første forsøk, og deretter tar det litt tid tyder enten på lekkasje i slange/bremsekraftforsterker eller utslitt vakuum pumpe slik at den ikkje yter som den skal. Koble på en turbotrykksmåler for å kontrollere vakuumet

Svirre
07/08/16, 20:02
Personlig høres det ut som vakumlekkasje fra slangen, men lar tvilen komme til gode. Kan være vakumpumpa like mye som bremsekraftforsterkeren som det blir nevnt her. Tviler sterkt på at det kan være pumpe. Det tror jeg ikke ville ha gitt noen bråe endringer fra seg.

sandal
07/08/16, 21:48
Okei.. Men skal eg først prøve å lufte bremsesystemet først se om det hjelper ? eller skal eg begyne med vakumpumpen ? det kommer en suse lyd når eg tar pedalen ut igjen etter første trykk

Svirre
07/08/16, 23:37
Okei.. Men skal eg først prøve å lufte bremsesystemet først se om det hjelper ? eller skal eg begyne med vakumpumpen ? det kommer en suse lyd når eg tar pedalen ut igjen etter første trykk
Locked ga deg svaret på dette i stad. Dette er vakumproblematikk.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

sandal
08/08/16, 13:09
Noen i bergen området som liker sånn vakum/Bremse jobber ? Gir meg en lyd :D

sandal
08/08/16, 21:16
Virker som bremsen begyne å funke igjen, no vist eg pumper trykk opp før eg starter den å holder inne men eg starter så går pedal sakt inn over :)

larswey
09/08/16, 06:58
Typisk oppførsel for dårlig vakumpumpe. Kan også være merkbar forskjell om du har bilen i fri med litt turtall, da vil pumpa jobbe fortere for å skape vakum. Det sitter også en belg nede over pedalen som kan løsne. Dette gir susing pga. vakumlekasje.

sandal
09/08/16, 08:56
Typisk oppførsel for dårlig vakumpumpe. Kan også være merkbar forskjell om du har bilen i fri med litt turtall, da vil pumpa jobbe fortere for å skape vakum. Det sitter også en belg nede over pedalen som kan løsne. Dette gir susing pga. vakumlekasje.

så du mener eg skal begyne med vakumpumpen?

larswey
09/08/16, 09:06
Det enkleste er vel å se etter lekasjer, hør etter susing med motor igang. Legg hodet i fotbrønnen, om du ikke hører noe kan du prøve å gi gradvis gass for å skape større vakum.

sandal
09/08/16, 16:50
Der kom endelig feilkoder opp, BCM-0140 pedal Pressure sensor

sandal
10/08/16, 14:30
Noen som vet ut i fra den feil koden om det er kun vakumpumpen eller ka mer det kan være ? :D

Svirre
10/08/16, 21:46
Noen som vet ut i fra den feil koden om det er kun vakumpumpen eller ka mer det kan være ? :D
Den feilkoden sier bare at bremsekraftforsterkeren har for svakt vakum. Hva det skyldes må du selv finne ut ;) Vanskelig å trylle frem et svar over et forum [emoji14]

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.