PDA

Vis full versjon : tennings problemer



Glien
08/07/10, 21:19
har problemer med tenningen. jeg får ikke justert nokk fortenning. uansett hvor mye jeg vrir fordeleren så kommer jeg bare mot 7 grader ØD. hva kan være problemet? har hørt at bankeføleren kan være problemet? foresten bilen er en volvo 745 1986 B230k.

håper på raske svar

NB jeg har lett på forumene etter slike problemere!

asdf
08/07/10, 21:48
problemet er vel helst at tenninga styres elektronisk av en hjerne... Så uansett hvordan du vrir fordeleren så vil tenninga være den samme. Hvis du ikke vrir så mye at det ikke er kontakt mellom rotor og fordelerlokk når det skal komme gnist da.

TeamBørnOut
08/07/10, 23:30
K motoren reagerer vell på om du justerer litt på fordeleren? gjør den ikke?
Men hvorfor skal du justere den? :P

flarssen
09/07/10, 07:25
K-motoren har svinghjulssensor den også.
Noen tenningsanlegg går i safe-modus ved feil på detonasjonsdetektor. Vet ikke om dette gjelder på K-motoren også.
Prøv å koble den ut for å se om det har noen innvirkning.

Glien
09/07/10, 16:13
K-motoren har svinghjulssensor den også.
Noen tenningsanlegg går i safe-modus ved feil på detonasjonsdetektor. Vet ikke om dette gjelder på K-motoren også.
Prøv å koble den ut for å se om det har noen innvirkning.

hvor står den? detonasjonsdetektor

Glien
09/07/10, 16:15
jeg skal justere tenning til 11 grader med kommer bare til ca7 grader fortenning og da har jeg vrid fordeleren helt med klokka. jeg skal justere forde bilen ikke går som den skal og har over 3000 i HC ved avgass test!
å jeg får ikke motoren til å gå som den skal. jeg har prøvd 3 forgassere.

flarssen
09/07/10, 16:28
Også kalt bankesensor. Vet ikke på 740 men på 940 sitter den i blokka under innsuget. Om motoren, som K motoren i 240, har sensor på svinghjulet, så kan ikke tennninga justeres ved å vri fordeleren. Er det derimot kam og stift i fordeleren kan den justeres.

Glien
09/07/10, 17:07
Også kalt bankesensor. Vet ikke på 740 men på 940 sitter den i blokka under innsuget. Om motoren, som K motoren i 240, har sensor på svinghjulet, så kan ikke tennninga justeres ved å vri fordeleren. Er det derimot kam og stift i fordeleren kan den justeres.

jada den står under innsuget.

GeTReibeAktienGesellschaf
09/07/10, 18:58
Prøv å plugg vakum slangen som går til Ez118k enheten før du måler tenninga.

Viss du har kontakt på fordeleren så har nok bilen din hall giver istedenfor svinghjuls sensor.

På 116 systemet stilles tenninga 10 grader bakover viss bankesensoren er dau, men signalet brukes bare når motoren begynner å bli varm. Ikke sikker på om det er helt likt på 118 men skulle ikke forundre meg om det er det.

Glien
09/07/10, 21:46
Prøv å plugg vakum slangen som går til Ez118k enheten før du måler tenninga.

Viss du har kontakt på fordeleren så har nok bilen din hall giver istedenfor svinghjuls sensor.

På 116 systemet stilles tenninga 10 grader bakover viss bankesensoren er dau, men signalet brukes bare når motoren begynner å bli varm. Ikke sikker på om det er helt likt på 118 men skulle ikke forundre meg om det er det.

jeg har en hall giver i fordeleren ja.

Marius Skau
02/11/10, 10:51
Hehe, min bil ja :P Motorprobleme førsvinn i fremtia :P Ny motor på tur