PDA

Vis full versjon : Trippteller død



pbns1979
06/08/16, 10:53
V70 2001 modell. Skiftet i går ut HU-603 enheten med en Pioneer 2-DIN spiller. Alt fungerer helt fint bortsett fra at tripptelleren nå er helt død. Det var en kabel til overs fra HU-603 som ikke passer noen plass, har denne noe med saken å gjøre? Det er en to-leder med en firkantet kontakt, her er bilde av der den satt montert på HU-603:

5783

pbns1979
14/08/16, 10:42
Ingen som har vært borti dette?

Svirre
14/08/16, 11:16
Heisann!

Den kontakten du har ringet rundt, er antenneinngangen til spilleren og skal ikke ha noe med spedoometeret ditt å gjøre.
Det skal gå et hastighetssignal inn på spilleren din som kan være med å styre volumet ved hastighetsendringer, men om dette er avgjørende er jeg litt usikker på. Du lager som sagt et brudd i CAN-busnettet når du demonterer orginalspilleren uten å montere noe annet enn en enkel overgang.
Forsøk å sett tilbake den orginale spilleren for å se! Hvis det fungerer igjen da, så har du svaret :) Hvis ikke er det lurt å få sjekket opp i VIDA om det er noe muffens der, eller en feilkode som ligger lagret.

Husk å ta av batteriet før du begynner å demontere, samt har nøkkelen i posisjon II når du tilkobler batteriet igjen. Dette er for å aktivere hele systemet i bilen, slik at endringer blir lagt merke til og ikke setter feilkoder.

pbns1979
14/08/16, 11:28
Ok takk for info :) Skal prøve å koble den til igjen for å sjekke.


Sent from my iPhone using Tapatalk

pbns1979
18/09/16, 12:15
Fant feilen nå, det var bare lyspæra til tripptelleren som tilfeldigvis tok kveld akkurat når jeg hadde montert. Er det noen som vet om lyspærene er spesialpærer som må kjøpes hos forhandler? Aldri sett sånne pærer før.


Sent from my iPhone using Tapatalk

aarnes
18/09/16, 22:52
Fant feilen nå, det var bare lyspæra til tripptelleren som tilfeldigvis tok kveld akkurat når jeg hadde montert. Er det noen som vet om lyspærene er spesialpærer som må kjøpes hos forhandler? Aldri sett sånne pærer før.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Får de andre steder, finnes flere tråder om det på forumet her, men like greit å kjøpe hos forhandler. koster litt men du vet ihvertfall at du får korrekt fargetemp og at de fungerer i mange mil fremover :)