PDA

Vis full versjon : Bytte turbo V70 AWD



furelia
05/08/16, 13:48
Skal bytte turbo på min V70 AWD 2001, men litt usikker på hvor jeg skal kjøpe den. Både Biltema, Skruvat og BCB har fabrikknye turboer, men de kommer vel ikke fra samme fabrikk? noen erfaringer/anbefalinger?

Svirre
05/08/16, 14:37
Skal bytte turbo på min V70 AWD 2001, men litt usikker på hvor jeg skal kjøpe den. Både Biltema, Skruvat og BCB har fabrikknye turboer, men de kommer vel ikke fra samme fabrikk? noen erfaringer/anbefalinger?
Nevnte steder har nok nye turboer, men hvem som er leverandør av disse, er jeg ikke sikker på.
Biltema sine har jo "Mitsubishi" støpt på kompressorhuet, men om det er ekte mitsu-turboer har jeg ikke funnet ut av.

4500kr for en tuebo er ikke dyrt, men hvor bra kvaliteten er, får være et annet kapittel :)

Skruvat og BCB sine har jeg ingen kjennskaper til.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Jakke
05/08/16, 22:47
Nevnte steder har nok nye turboer, men hvem som er leverandør av disse, er jeg ikke sikker på.
Biltema sine har jo "Mitsubishi" støpt på kompressorhuet, men om det er ekte mitsu-turboer har jeg ikke funnet ut av.

4500kr for en tuebo er ikke dyrt, men hvor bra kvaliteten er, får være et annet kapittel :)

Skruvat og BCB sine har jeg ingen kjennskaper til.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Jeg tror ikke Biltema har lov til eller vil bryte loven om markedsføring, så jeg tror ikke de har "Mitsubishi" på turboen uten at det er legit.

Bare min tanke om det.

Svirre
05/08/16, 23:35
Jeg tror ikke Biltema har lov til eller vil bryte loven om markedsføring, så jeg tror ikke de har "Mitsubishi" på turboen uten at det er legit.

Bare min tanke om det.
Aldri godt å vite. Ikke studert turbo derifra, og heller aldri fått sett typeskiltet på den. Den vil nok fortelle litt mer :)

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Tom K
05/08/16, 23:52
Et så stort konsern som Biltema selger neppe pirat varer , står det Mitsubishi på turboen så stemmer nok det

Jakke
06/08/16, 00:25
Jepp det jeg og tenker. Om det er pirat og noen melder at noe så stort som Biltema bryter markedsføringsloven tror jeg nok det blir storkela.

Daniel V
06/08/16, 02:04
For å si det sånn, hvis Biltema hadde utgitt seg for å selge Mitsubishiturboer, og solgt noe annet så hadde de hatt et stort problem, så det tror jeg du slipper å tenke på :)

Jakke
06/08/16, 04:51
For å si det sånn, hvis Biltema hadde utgitt seg for å selge Mitsubishiturboer, og solgt noe annet så hadde de hatt et stort problem, så det tror jeg du slipper å tenke på :)

Nå tenker jeg bare høyt igjen her.. Men.. I PC-verden er det jo slik at når man lager prosessorer, så blir de som er dårligst av samme wafer solgt som en billigere modell, mens de beste er fortsatt samme modell som hovedmodellen til prosessorene på waferen, men er bedre egnet til overklokking, og er mer ettertraktet pga. dette.

Kan det være at turboene Mitsubishi lager som ikke blir OEM-standard på f.eks lager eller hus (at huset f.eks har et hakk elns), så selges de billigere til firmaer som Biltema?

Mao. så er turboen fra Biltema i vanlig bruk sjeldent noe dårligere enn en OEM, iallefall ikke på 100k km liksom?

Bare en tanke.

Daniel V
06/08/16, 05:48
Det kan godt være, men det er fortsatt Mitsubishi som har produsert den :)

Jakke
06/08/16, 06:19
Det kan godt være, men det er fortsatt Mitsubishi som har produsert den :)

Jepp, så selvom det er en evnt. B-vare, så er det fortsatt en Mitsu-turbo, og dermed kvalitet ift. kinaturboer osv.

Daniel V
06/08/16, 06:25
Nettopp. :)

brukernavn
06/08/16, 11:01
Kjøpte min på gik turbo [emoji6] veldig fornøyd hittil


Sent from my iPhone using Tapatalk

larswey
08/08/16, 14:47
Jeg kom tilfeldigvis over denne (http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=65482558) tidligere idag. Har ingen erfaring fra selger, men løftene ser jo greie ut.

mrstfu
08/08/16, 14:51
Noterer meg at trådstarter ikke har sagt noe om det er diesel eller bensin han skal ha turbo til. -01 AWD kom kanskje bare med bensin?

Svirre
08/08/16, 15:41
Noterer meg at trådstarter ikke har sagt noe om det er diesel eller bensin han skal ha turbo til. -01 AWD kom kanskje bare med bensin?

Helt korrekt. D5 kom i 2002, men tror ikke D5 AWD ble tilgjengelig før i 2003 da de gikk over til Haldex?