PDA

Vis full versjon : Oppdaterte kart til navi



Tom K
05/08/16, 09:51
Får man kjøpt oppdaterte kart til navigasjonen til Volvo ? har sjekket litt på nett men finner kun gamle originale kart, litt kjedelig å ha 10 år gamle kart å navigere etter ;)

Alfs80
05/08/16, 11:12
Sjekka dette for lenge siden og da kostet det skjorta og en arm så blir billigere og kjøpe ny gps

Jimbojama
05/08/16, 11:33
Siste oppdatering kom i 2015, men som nevnt koster det mer enn det smaker..

FroBe
05/08/16, 17:11
TomTom som oppdaterer kartene sine 4 ganger i året har fortsatt ikke fått med seg en 5 km lang tunnel på riksvei 13 som ble åpnet for nesten 2 år siden, og de dirigerer folk til stengte ferjeleier siden de ikke har fått med seg Sandsfjord bru (som ble åpnet i fjor) på kartene sine. Begge disse feilene har jeg rapportert til TomTom flere ganger.

Google Maps er oppdaterte, men brukergrensesnittet er ikke like trafikksikkert for bilbruk.

Tom K
05/08/16, 17:46
er de nye kartene like gammeldags og bedrøvelig som de jeg har fra 2006 ?

locked
05/08/16, 21:47
Trist å sei det, men navigasjonssystemet til Volvo er ubrukeleg. Det var under pari på nybil i 2005, og det har ikkje akkurat blitt meir moderne.

Det positive er betjening frå rattet, ellers er det heilt bortkasta. Kva kosta det nytt? 20 000kr? Kartoppdateringar er svindyrt. Ein Garmin til 1500kr er utruleg mykje bedre. Eg har en tilårskommen Garmin (2010?) som eg gav ca 600kr for livstidsoppdatering av kart til. Bruka den lite, Google si navigering har blitt betrakteleg bedre siste åra.

Tom K
05/08/16, 21:55
Har sett litt på youtube og der ligger det en del klipp om hvordan man monterer en tomtom 60 gps skjerm der den originale sitter, man hever og senker skjermen med knappene på rattet men man bruker touch skjermen til å navigere...det så veldig interessant ut faktisk
https://www.youtube.com/watch?v=6nELZ1NZVrI

holter
05/08/16, 22:05
Har siste utgave av kart til min v70 og gjorde vel ikke navi noe bedre annet en at det kom med nye veier , kjøpte av en på finn som ikke trengte plata lenger så betalte ikke mye - er obsolutt ikke verdt pengene sine er mye bedre og legge pengene i en gps fra tom tom eller garmin , får 6 toms garmin til under 2000 kr med evighetsoppdatering av kart .

Tom K
05/08/16, 23:50
Egentlig latterlig kvalitet på Volvo sine kart, skulle tro det satt en Nintendo 64 som styret grafikken hehe

Jimbojama
06/08/16, 04:32
Eneste fordelen Volvos navigasjon har, er rattbetjening og koblinga til speedometer så man får nøyaktig lokasjon selv i tunneler. I bilen min hae jeg både oppdaterte Volvokart og en tablet med Tomtom. Funker utmerket. Skal også sies at selv om Volvos navigasjon er et trist skue, er veier og adresser godt oppdatert og gjør en kjempejobb, selv om de mangler endel nyere funksjoner.

Daniel V
06/08/16, 06:01
Navigasjonen på P2 er hinnsiden ræva ja. Uten tvil. Den fungerer vel for det meste greit på mindre steder hvor det ikke bygges så vannvittig mye ny vei. I større byer er jo kartplata utdatert før den er lansert så der nytter det ikke. Trikset er vel en litt heftig TomTom eller en tablet man kan få hengt opp i en fancy holder :)

Får jo en grei iPad for prisen av en ny kartskive omtrent [emoji14]

På P2 så blir jo kartskiveleseren et problem på 80% av bilene, så ville ikke satset for hardt på dem [emoji14] Husker jo det på S80en min hvor skjermen kom opp i tide og utide med beskjed om at det enten ikke var satt i kartskive, eller at denne var uleselig. Var et like stort helvete å få ned skjermen hver eneste gang [emoji14]