PDA

Vis full versjon : Dysetikking



coche
03/08/16, 21:08
Ser det er skrevet en del før om tikking i motoren men har ikke blitt helt klok. Vurderer å bytte bilen i en annen 850. Den har tikking i motoren. Lyden tror jeg ikke er i blokka, men kjenner det hvis jeg legger hånda på det blanke dekslet. Er vel dysene som er under der..? Tar jeg av dekslet kjenner jeg det tikker på alle 5 dysene. Tikker på både kald og varm motor. Følger turtallet. Er ikke veldig høy lyd. Hører det ikke når jeg lukker panseret. Kan det allikevel være ventilene? Bør jeg gjøre noe hvis det er dysene, eller går det greit å kjøre med det slik?

mrstfu
03/08/16, 22:31
Dysene skal tikke, det er helt normalt. Det er bare lyden av magnetventilene som åpner og lukker. Hører du det ikke med panseret igjen er det ikke noe å bekymre seg over.

coche
04/08/16, 09:54
OK. Takk! Da trenger jeg vel ikke bekymre meg så mye over det. Men på min bil som har gått 100.000km mer er det ikke slik markant tikking på dysene.

mrstfu
04/08/16, 10:48
Passaten? Helt annen bil og helt annet drivstoff.

coche
04/08/16, 11:36
Hehe, ikke passaten nei. Vurderer å bytte inn 10v min i en 20v. Samme modell, bare at 20v har gått 100.000 mindre. Min 10v har ikke så markant dysetikking.

Luddemann
04/08/16, 13:32
Kan henvise til min tråd http://forum.vccn.no/showthread.php?63618-Luddemann-Styling-lakkering-og-ombygging-til-T5!/page7
Jeg har fremdeles en form for tikking, veldig mekkanisk lyd. Har kjørt langt og lenge med det, virker ikke som d utgjør noe.. :p

Rcar
12/08/16, 21:22
Som alle deler - blir dyser også slitt. En slitt dyse klaprer ofte mer enn en som ikke er like slitt eller en som er ny.
En del uoriginale billig dyser lager også mye støy kontra nye OEM.
Mye av lyden fra slitte ventilløftere - har det også med å forplante seg lydmessig i railen.


Rcar