PDA

Vis full versjon : 740 diff frå skrot?



Kjapp1
02/08/16, 20:54
Skulle hatt tak i ein 744 diff om ein stund og lurte på om noken har erfaring med å plukke slikt frå skrot?

Kor mykje burde eg forvente å måtte betale for ein slik diff?

Bakakselras
03/08/16, 03:49
Kjøpte en 1041 aksling med vraken engang. Han ville ha 3000, prutet ned til 1500.
Gikk hull på kåpa/lokket etter ca. 8-10 000 km pga "slynga" som takket for seg. Skal over til truetrack, mye dyrere i innkjøp men har hørt mye positivt om det og gleder meg.

Sjekk ut finndel.no der kan du sende forespørsler osv. ligger også noen akslinger med pris ute.

Ikke gi mer enn 1500 vertfall, er ikke verdt det.

Kjapp1
03/08/16, 13:32
Skal ta ein titt på finndel.no :)

Hadde ikkje plan om noko fancy lsd, står sveis diff på no, men er usikker på korleis det vil gå på eu-kontroll.
Har og hørt det kan bli litt understyring på glatt føre?

Bakakselras
03/08/16, 18:54
Skal ta ein titt på finndel.no :)

Hadde ikkje plan om noko fancy lsd, står sveis diff på no, men er usikker på korleis det vil gå på eu-kontroll.
Har og hørt det kan bli litt understyring på glatt føre?



veit om folk so har komt igjøna EU me sveisasperre før , men du må vel rekne me å få påpeik på eu kontroll, kjøreegenskapane blir jo helt kåre, men de veit du vel.

nja e ikkje problem å kjøre me sveisadiff på glatt føre viss en kjøre pent, men eg vekje anbefale det. Understyring ve du nok oppleve.

Kjøp deg en 1031 aksling (open diff). E den akslingen eg har hatt mest glede av. har hatt 1 1031 diff og 3 1041 diffa.

HansOla
03/08/16, 22:37
Du vil sikkert få skryt for jevne bremser bak ;)

Kjapp1
03/08/16, 22:48
Du vil sikkert få skryt for jevne bremser bak ;)

Har sett noken som nemnde det her på forumet :p