PDA

Vis full versjon : '07 V70 - Hvordan holde navi-skjerm nede?



mrstfu
01/08/16, 22:35
Jeg har tatt disken ut av spilleren, siden denne er defekt. Skjermen holdt seg nede inntil for noen uker siden, nå går den opp og blir oppe nesten hver gang jeg starter bilen, sier "no disc, please insert a map disc" og lar seg ikke kjøre ned med kontrollene på rattet. Om skjermen ikke kjøres opp automatisk kan jeg fremdeles kjøre den opp med kontrollene.

Med tiden er planen å bruke den til ryggekamera, siden jeg ikke takler navigasjonen den har, men jeg vil kunne kontrollere den, og jeg vil ha den til å være nede inntil da, siden den lyser ganske greit. Noe jeg kan få programmert ut hos Volvo, eller noe jeg kan plugge it uten at det gir feilkoder? Sålenge feilkoden ikke vises under kjøring eller påvirker bilen på noen annen måte gir jeg egentlig beng i at den er der, sånnsett.

sandal
01/08/16, 22:44
Har det samme med min, tok du sikringen som ligger der med døren, fikk ikke noe feil eller noke RTI sikringen

Tok bare ut sikring når bilen var slått av å skjermen nede :D

cortinaterje
02/08/16, 05:27
Min RTI DVD er også gåen.
På min så virker knappene og skjermen kan kjøres ned så lenge plata er ute.

mrstfu
02/08/16, 06:08
Jeg har fastmontert telefon med GPS, og synes Volvo sitt er helt elendig, så jeg vil da bare ha den som fremtidig ryggekamera, så å nappe sikringa nå er ikke noe problem. Om den fortsetter å komme opp ubedt når jeg har fått kamera inn på den er det en annen sak, er ikke videre gira på å ha lyset i trynet hele tida - har speil til sånt.

Noen som har tanker på hvorfor den kommer opp for å si fra om dette? Om jeg plugger ut selve spilleren, der jeg vil gå inn på signalsløyfa med ryggekameraer, vil skjermen holde seg nede da?

sandal
02/08/16, 17:53
Okei.. då misforsto eg trodde du sku ha de nede, men eg byttet 2 din spiller på bilen til en kompis med RTI den funker hvertfall ikkje no, du får ikke matet CD ut eller inn i bagasje rommet :D

mrstfu
02/08/16, 18:11
Spilleren i bagasjerommet er irrelevant, den skal aldri brukes. Skjermen må kunne kontrolleres opp og ned, videosignal løser seg.

Det er altså selve hevingen og senkingen av skjermen som er interessant, og da spesielt hva som gjør at den når har et behov for å fortelle meg at disken ikke står i.

sandal
02/08/16, 18:14
Skjønner, eg kan styre min opp å ned uten disk :D

aarnes
03/08/16, 19:05
Hvis du tar ut disken, og trykker på enten exit eller enter så skal den gå ned av seg selv, og holde seg der til du trykker på knappen igjen. Det fungerte for meg ihvertfall.

mrstfu
03/08/16, 19:10
Det er akkurat det den ikke gjør. Når den går opp av seg srlv, for å flagge feilmeldinga som beskrevet, reagerer den ikke på noe knappeinput, ikke på kildevalg heller.

otello
03/08/16, 20:00
Hei mrstfu! Hvilket ryggekamerasytem tenkte du du å bruke?
Jeg har tenkt på dette systemet https://www.volvotech.eu/xc70/XC70-MY-2005-2007

mrstfu
03/08/16, 20:24
Hei mrstfu! Hvilket ryggekamerasytem tenkte du du å bruke?
Jeg har tenkt på dette systemet https://www.volvotech.eu/xc70/XC70-MY-2005-2007

Sjekk linken din, den linker bare til alt Volvotech har.

Jeg har tenkt til å bruke Volvotechs ledningsmatte, men ikke kameraet deres.