PDA

Vis full versjon : B230f dør vekk.



sikaflex
08/07/10, 20:16
Hei har ein volvo 940 95mod med b230fb motore,

Når eg gir gass dør motoren vekk,, noen tips om ka som kan vere feilen?

Noen som veit kor bensinpumpe rele ligger på 940?


Mvh Dan k

gull pilen
08/07/10, 20:22
kan være litt forskjellig... prøvd å lese av feilkoder??
bensin pumpe releet ligger i sikrings boksen.. eneste hvite releet der om jeg ikke husker feil...

TurboHansen
08/07/10, 20:22
Det sitter bak askebegeret, og er hvitt :)

sikaflex
08/07/10, 20:27
Ingen feilkoder. noen flere tips?

TeamBørnOut
09/07/10, 07:45
bilde av motorrommet? :)
Lmm kan være på vei til å dø (eller at et luftfilter kødder for det). Kan være lekasjer rundt ved innsuget. Kan være at en av bensinpumpene er på vei til å dø (eller har dødd / dårlig kontakt).
Kan være dårlig strøm til pumpene ( da pumper de ikke nok suppe + at pumpene blir fortere ødelagt).
Kan være lekasje i bensinslangene (i tanken. så den suger litt luft. ofte dette skjer på 740 hvis slangene ikke har blitt byttet alt. begynner sikkert å skje med 940ene snart også).
Men når byttet du plugger, rotor, fordelerlokk og pluggkabler?
Det tellers ikke hvis du har satt på biltema deler. det er søppel

gull pilen
09/07/10, 10:17
kan og være no så enkelt som tennplugger...

sikaflex
12/07/10, 17:58
Har prøvd å skifte lmm men var ingen forskjell,
Har testet bensin trykk. det er 2.5bar framme ved motoren, og 2.9 før bensin filteret.,

Var ingen kvite rele bak askebegeret, spørst om dette var kvit tidligere?

Tenkte å prøve å skifte bensin filter og plugger.

Er de kun bensin pumpe i tank på 940, 95 mod?

gull pilen
12/07/10, 18:04
det vet jeg ikke men på min 93 mod er det både under bilen og i tank...
sjekket lambda føler?? er ikke altid feil lyset kommer på så jeg ville sjekket om det er noen dårlige ledninger eller kontakter der og...
bensinpumpe releet ligger ganske langt inni der bak flere andre releer... skal være hvitt i og med at jeg kjøpte nytt på volvo ifjord å det var hvitt og helt make til det som sto i bilen...

sikaflex
12/07/10, 18:16
det vet jeg ikke men på min 93 mod er det både under bilen og i tank...
sjekket lambda føler?? er ikke altid feil lyset kommer på så jeg ville sjekket om det er noen dårlige ledninger eller kontakter der og...
bensinpumpe releet ligger ganske langt inni der bak flere andre releer... skal være hvitt i og med at jeg kjøpte nytt på volvo ifjord å det var hvitt og helt make til det som sto i bilen...


Okey er kun pumpe i tanken på denne,,
Har prøvd å kobla ut lamdasonde. å da skall vel bilen gå i nødmodus?

sikaflex
12/07/10, 18:19
Er ingen kvite rele`r bak i der, men de rele som slår inn når pumpa går er et lite vanlig rele,, vekselrele.