Vis full versjon : Motorfeil på 2007 V70 Diesel. Turbolekkasje??
Fikk opp feilmelding "Motorsystem service erfordras" på vei til å ta en forbikjøring. Stoppet, startet feilen kommer igjen. Etter feilen oppsto begynte bilen å dra dårlig i motbakke, og turboen plystrer vesentlig mer enn vanlig. Bortsett fra det høres motoren ut som normalt, og oppfører seg noenlunde, bare litt lugging under akselerasjon.
Jeg synes dette høres ut som fraværende/for lavt ladetrykk og lurer da på om det er noe jeg som litt mer enn lite bilkyndig bør klare å sjekke og vil kunne utbedre med noenlunde letthet. Jeg er 60 mil hjemmefra og har ikke overdrevne mengder verktøy i bagasjen.
Er nok en intercooler slange som er røket. Er vel typiskt den som går i front av motoren fra turbo og inn på innsuget. Du ser den ganske lett om du åpner panseret.
Er ikke så mye å gjøre med det enn å få den byttet.
Sjekk det røret under motorn som går opp på turboen ,har en tendes te og løsne på turboen ,det er er brun aktig tettering inni i det påkoblingen på røret som ska på turboen,vist den er løsnet er det bare og ta et skrujern og skru fast igjen,sjekk om di 2 festene som er på røret under motorn ikke er knekt av for at da har det lett for og løsne
Sjekk det røret under motorn som går opp på turboen ,har en tendes te og løsne på turboen ,det er er brun aktig tettering inni i det påkoblingen på røret som ska på turboen,vist den er løsnet er det bare og ta et skrujern og skru fast igjen,sjekk om di 2 festene som er på røret under motorn ikke er knekt av for at da har det lett for og løsne
jeg nådde tak i dette røret på forsiden av motoren og når jeg riglet på det var det slakke på mange cm, så det er nok dette som er av ja. Jeg ser ikke hvor det er av, men siden det er løst er det vel ikke helt usannsynlig at det bare har hoppet av bake på turboen.
For å nå i det må jeg under bilen og få av skliplata så jeg. jeg har bare original jekk og fortauskanter/stephjul til bukker så jeg kunne hatt god bruk for å vite hva slags verktøy jeg trenger for å ta ned skliplata. Det er lite vits å bruke masse tid og herk på å komme under bilen for så å finne ut at jeg ikke har verktøy med som passer. :)
For å sku løs plata mener jeg det er 6 eller 7 bolter med 10 eller 12mm hode.
Plata under motor er skrudd fast med torx skruer - går og skru dem opp med en tang eller en liten spor skrutrekker også da disse sjelden sitter hardt .
Plata under motor er skrudd fast med torx skruer - går og skru dem opp med en tang eller en liten spor skrutrekker også da disse sjelden sitter hardt .
Hvis dette er samme bil som min, så sitter den i 7 10mm bolter. Torx finnes du på P1 biler. Muligens nyere også :)
Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
Har torx på begge mine biler -mener det var det på 06 også , men noen kan ha byttet -ellers trenger en ikke så langt under bilen for og se første skruen :)
Om det er en 07 (og tråden ligger i feil underforum) er det 10mm bolter som gjelder. Er det 08 (og i riktig underforum) må vi nok gå mer for holter som har P3 biler.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.