Logg inn

Vis full versjon : Hva ere dette ?

Viggo J
28/07/16, 13:48
5763 Noen som vet hva dette er slags liten skøyer, som lekker motorolje og griser til i motorrommet.. Den er styrt av en elektrisk servomotor vi ett stag til en dings på toppen

Tommen
28/07/16, 14:04
Det er det de kaller virvelspjeld.

Søk evt på virvelspjeld på forumet så får du opp forskjellige tråder om dette.

Jimbojama
28/07/16, 14:04
Ekke no ekspert, men ser ut som virvelspjeldet. Hvis vi tenker på samme del. =p

Svirre
01/08/16, 11:59
Dette er virvelspjeldmotoren. Virvelspjeldet sitter inne i toppen.
På din som min, bør dette skiftes innen rimelig tid. Det er, av hva jeg har hørt, en 3-4t jobb hvis du kan skru selv og dysene løsner lett.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

EDIT: Fikset på formuleringen ;)

Jimbojama
01/08/16, 12:21
Joda, men spjeldmotoren har ingen tilknytning til olje, og kan med andre ord ikke være synderen for oljegriset. =)

Svirre
01/08/16, 12:43
Joda, men spjeldmotoren har ingen tilknytning til olje, og kan med andre ord ikke være synderen for oljegriset. =)

Ser at jeg formulerte setningen feil, så har endret på det ;) Er selfølgelig oljeteningen på selve virvelspjeldet som forårsaker lekkasjen. Formoder at spjeldet kan være en smule "løst" hos TS?

Jimbojama
01/08/16, 13:40
Jeg bør nok også bytte på min da mitt er veldig løst, men jeg har heldigvis ingen lekkasje. Jeg er jo også usikker på hvor løst/hardt dette skal være når det er i orden. Staget mitt hopper av, og fixen fra Volvo var ikke akkurat enkel å få på plass, så den har allerede falt av. =p