Vis full versjon : Hva ere dette ?
5763 Noen som vet hva dette er slags liten skøyer, som lekker motorolje og griser til i motorrommet.. Den er styrt av en elektrisk servomotor vi ett stag til en dings på toppen
Det er det de kaller virvelspjeld.
Søk evt på virvelspjeld på forumet så får du opp forskjellige tråder om dette.
Ekke no ekspert, men ser ut som virvelspjeldet. Hvis vi tenker på samme del. =p
Dette er virvelspjeldmotoren. Virvelspjeldet sitter inne i toppen.
På din som min, bør dette skiftes innen rimelig tid. Det er, av hva jeg har hørt, en 3-4t jobb hvis du kan skru selv og dysene løsner lett.
Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
EDIT: Fikset på formuleringen ;)
Joda, men spjeldmotoren har ingen tilknytning til olje, og kan med andre ord ikke være synderen for oljegriset. =)
Joda, men spjeldmotoren har ingen tilknytning til olje, og kan med andre ord ikke være synderen for oljegriset. =)
Ser at jeg formulerte setningen feil, så har endret på det ;) Er selfølgelig oljeteningen på selve virvelspjeldet som forårsaker lekkasjen. Formoder at spjeldet kan være en smule "løst" hos TS?
Jeg bør nok også bytte på min da mitt er veldig løst, men jeg har heldigvis ingen lekkasje. Jeg er jo også usikker på hvor løst/hardt dette skal være når det er i orden. Staget mitt hopper av, og fixen fra Volvo var ikke akkurat enkel å få på plass, så den har allerede falt av. =p
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.