PDA

Vis full versjon : 02 V70 D5 Bytte fra sports understell til standard understell



saisa
24/07/16, 12:50
Hei noen som vet om det holder å bytte dempere og fjærer for å få standard understell eller er det mer som må byttes?

mrstfu
24/07/16, 13:12
Er det originalt sportsunderstell, eller ettermarkeds? Om det er stivere og kortere fjører på standarddempere, holder det å bytte fjører. Avhenger selvfølgelig av hva som sitter der i dag.

saisa
24/07/16, 14:04
Vet ikke helt, har akkurat kjøpt bilen. Selger trodde det var originalt siden den er importert. Er det noen enkel måte å undersøke dette på?

mrstfu
25/07/16, 10:39
Må nok av med hjulet. Det burde være en lapp og mulig stempling med Volvologo på demperen, isåfall er det originaldemper. Original fjær er svart, også sportsunderstellet.

saisa
25/07/16, 19:54
Alt under er svart fjærer og dempere men demperne bak er merket ALKO

cortinaterje
26/07/16, 11:59
Jeg har en slik 02 V70 med sportunderstell (org spec "chassi Sport lowered")

De viktigste forskjellene mellom std understell og sportunderstell med senk er 1.)fjærene - ca.15mm 2.)Demperne - litt stivere 3.)stab stag - tykkere 4.)Bunnslag gummi

Kan ikke tenke meg noe annet enn at du kan bytte kun fjærene om du ønsker en høyere bil, forutsatt at ingen har vært og fingret med noe her allerede. Undersøk også om bilen din har Nivålift før du kjøper fjærer bak.
Jeg har liggende for salg et sett ubrukte std bakfjær u.nivå org Volvo 30748382 om du skulle finne ut at det er de du skal ha.

Bilen din skal på chasiplata i motor rommet, der rammenr står, ha oppgitt en chassikode. Denne er 8-sifret tom 2002 og 12-sifret fra 2003 modeller og forteller hva slak fjærer, dempere og understellskombinasjoner bilen din ble levert med som ny. Du trenger nok hjelp fra Volvo for å tyde denne. Min bil har f.eks. 5F4F6631