PDA

Vis full versjon : Oljeskift automat



melvin.v_70_III
23/07/16, 22:23
Hei. Er ny her. Håper noen kan gi meg noen svar. Er ny eier av en Volvo V 70 III 2009 mod. Km stand 110000. Kan ikke se av service heftet at automat kassen har vært til service. Finnes det service interval på dette?


Sent from my iPhone using Tapatalk

holter
23/07/16, 22:53
Hei og velkommen til forumet .Oljeskift på kassa er ikke en del av service på volvo -regner med at du kanskje har 2.0 stempler i service heftet ? og det er bare olje -oljefilter -luftfilter og en sjekk av bilen -pluss siste sw . Svenskene sier hver 60 tkm på kassa - dem bilia verkstedene jeg har vært på her sier at oljen trenger ikke skiftes -noe som slett ikke stemmer -noe en ser av alle kasser som har havarert på volvo biler . Så ta den på et verksted og få skiftet olje -koster sånn rundt 3-5 tusen alt etter hvor en får det gjort - betalte 3200 hos meca her på min v70 , er div volvo verksteder også som har normale priser på dette og noen som tar 7-8 tusen som bilia skulle ha her jeg bor .

melvin.v_70_III
23/07/16, 23:00
Tusen takk for tipset. Da skal forhandleren ta det sammen med servicen de skal ta på den. Ellers er jeg godt fornøyd[emoji3] Nydelig bil å kjøre.


Sent from my iPhone using Tapatalk

melvin.v_70_III
23/07/16, 23:06
Her i Tromsø så har vi en merke forhandler og de er også merke verksted. Bukken passe havresekken. [emoji3] Har funnet meg et merke uavhengig verksted. Godkjente priser og dyktige folk.[emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

holter
23/07/16, 23:39
Ja det er litt enkelt her jeg bor - er en ikke fornøyd med prisen et sted kan en velge neste , flush av girkasser tar dem snart på hver gatehjørne her i oslo -akershus , eller om en reiser over grensen til sverige og mange uavhengige volvo verksteder her også som ofte ligger godt under lokale bilia verksteder . Men er viktig og bruke et verksted til slikt som bruker riktig olje på disse kassene - skal ha jws 3309 standard oljen en bruker på disse - det har castrol og mobil sine atf oljer - men et godt verksted sjekker slikt får en tro :) V70 er absolutt en topp bil og kjøre -og forholdsvis billig og vedlikeholde , med normalt vedlikehold har du bil lenge der .

melvin.v_70_III
23/07/16, 23:53
Kjører ca 40 000 km i året på dårlege fylkesveier så jeg skal prøve å få flushet en gang i året kanskje på hver 30 000 . Har også i lyd fra styringa når jeg stopper opp og dreier til høyre eller venstre ved igang kjøring? Har du hvert borti noe sånn?


Sent from my iPhone using Tapatalk

holter
24/07/16, 00:10
Har du sjekket at det er nok servo olje på den - den har heller ikke vondt av og bli byttet når bilen har gått 110 -tkm - har vært borti at det kan bli lyder i servo pumpa om oljen blir for gammel eller for lite . Gir oljen tar mest skade av mye småkjøring eller kjøring med tung henger eller campingvogn , så dårlige veier går nok mest utover hjuloppheng :) Byttet servo olje på min xc 60 nå og den hadde noe feil farge etter 130 tkm - der var det aldri skiftet av tidligere eier , er mange som ikke tenker på at bremsevæske - kjølevæske -servo olje også trenger et skift og er ikke bilene inne til storservicene som 60 -120 -180 tkm kan mye bli hoppet over .

melvin.v_70_III
24/07/16, 23:16
Hei. Det er mye jeg lurer på [emoji3] Bla. Hvordan bytte ut CD spilleren med multimedia og navigasjon senter. Hvordan fungerer det ? Har dere noen tips om hvilken type som fungerer best med det originale systemet ? Klima anlegget , rygge sensor osv


Sent from my iPhone using Tapatalk

Daniel V
24/07/16, 23:30
Tror faktisk ikke det er mulig å skifte ut CD-spilleren på disse bilene etter 2007. :)

holter
24/07/16, 23:45
Vet ikke helt om jeg forstår deg rett -men tenkte du og bytte ut den orginale steroen med en som har innebygget navi ? om så har du da funnet noen som selger det ? for det finner ikke jeg annet en til 30 -40 -50 og c70 , men til 07 og eldre finnes det , tok et søk på ebay og finn fant null -men kanskje noe annet du tenkte på ?

holter
24/07/16, 23:46
Tror ikke jeg heller og heldigvis for det er min mening :)

melvin.v_70_III
24/07/16, 23:52
http://accessories.volvocars.com/no-no/V70(08-)/Accessories/Sections/audio/2009/2.4D/Automatic/R.H.D


Sent from my iPhone using Tapatalk

melvin.v_70_III
25/07/16, 00:07
PS. Har ikke sjekket med Volvo forhandler om dette er noe de kan skaffe[emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk

holter
25/07/16, 00:23
Om du tenkte på det øvre bildet er det fra en mye nyere volvo en din :) men regner da med at du har navi fra før ?

melvin.v_70_III
06/09/16, 15:23
Hei folkens. Resultatet av min etterforskning når det gjelder DAB ble å anskaffe meg et adapter. Tiny Audio C3 adapter. Det fungerer meget bra.
Tusen takk for gode råd.
Så gjelder det servo pumpe ulyd. Verkstedet på står at de aldri har skiftet servo pumpe på Volvo V70????
Skal nå ha bilen på 120 000 service. Er det noe spesielt jeg må få verkstedet til å gjøre ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

mrstfu
06/09/16, 16:20
Flushe automatkasse om det ikke allerede er gjort, deretter hver 60k.

melvin.v_70_III
06/09/16, 17:26
Det har jeg gjort. 115000 km. Da det ikke var utført( ikke logg ført)
Merket stor forskjell på gammel og ny.
Nå girer kassa oftere. ( mere følsom ) l


Sent from my iPhone using Tapatalk

SagaPer
06/09/16, 20:02
Hei folkens. Resultatet av min etterforskning når det gjelder DAB ble å anskaffe meg et adapter. Tiny Audio C3 adapter. Det fungerer meget bra.
Tusen takk for gode råd.
Så gjelder det servo pumpe ulyd. Verkstedet på står at de aldri har skiftet servo pumpe på Volvo V70????
Skal nå ha bilen på 120 000 service. Er det noe spesielt jeg må få verkstedet til å gjøre ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hei melvin.v_70_III, har du lest trådene mine om ettermontering av original DAB i V70/XC70?

Link samletråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?73031-Status-for-vellykkede-installasjoner-av-original-DAB-radio-i-V70-XC70

melvin.v_70_III
06/09/16, 20:14
Nei jeg har ikke hat den fornøyelsen. På mitt Volvo verksted skjekket de kunne installere DAB original. De konkluderte med att ettersom bilen er svensk import 2009 mod så lot det seg dessverre ikke gjøre.


Sent from my iPhone using Tapatalk

SagaPer
06/09/16, 20:25
Nei jeg har ikke hat den fornøyelsen. På mitt Volvo verksted skjekket de kunne installere DAB original. De konkluderte med att ettersom bilen er svensk import 2009 mod så lot det seg dessverre ikke gjøre.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg kjører XC70 2009 D5 AWD Summum som var svensk import i 2010. Les tråden min så ser du at det lar seg gjøre å ettermontere original DAB-radio i bilen.