PDA

Vis full versjon : Til VCCN styret ang banekjøring/biltreff. Ny info ang fremtidig biltreff!



Paul H
23/07/16, 17:29
Hei.

Er volvo tilhenger til beinet men har vært på det beste banekjørings treffet til dags dato siden Gatebil startet opp. Det var Ford og Opel treffet idag på Rudskogen. De har booket 2dager til dette noe jeg synes er veldig bra. Det har vært mye ledig kjøring idag både på breisladden, 0-402 strekka og herjing på banen. Mye ledig plass i depo og på grusbanen.
Jeg vet Vccn har sleti litt med økonomi pga dårlig oppmøte osv samt valg av vålerbanen som ikke engang er på østlandet der hvor folk flest bor...

Det jeg tenker er da hvorfor ikke slå sammen 3 klubber! Volvo Opel og Ford! 3 store klubber som deler på utgiftene samt da er det nok av mannskap til banekjøring bilutstilling etc. Enklere og billigere for alle parter. Jeg personlig savner disse gode gamle treffa som var da Gatebil startet men har blitt til noe jeg hater!! Drifting er jeg dritt lei og spesielt alkohol isammenheng med biltreff!!! Derfor er Gatebil ut for min del selv da jeg var meget aktiv da de var "moderate" treff på 2000 tallet(blå gåsa:breisladd bilen)

Hvorfor ikke ta en forespørsel til Opel og Ford klubbene? Kanskje det da går med flere treff om året med de? Uansett bør Rudskogen velges da den banen er uten tvil den råeste samt meget flott depo, parkerings område samt restaurant og toalett forhold.

Fikk skikkelig gode vibber av treffet idag og det synes jeg noe vi bør ta taki for og få igang igjen VCCN banetreff :)

Digger Volvo men Bmw og Ford og Opel har også mye gromme biler som man værtfall ikke ser på Gatebil treffa men på de mere moderate treffa.
Kunne delt opp depo i 3 områder til 3 klubber til utstilling og til banebiler. Synes også inndeling idag var veldig bra.

Synes dere skal revurdere dette pga flere på facebook som savner Volvo treff!

Var godt og se gromme biler med SKILT på banen.... sjelden vare ;)

Kunne kalt treffet for VOF ;) VolvoOpelFord lol

Mvh Paul (poffs)

Petter
23/07/16, 20:41
Det ble informert på årsmøtet at vccn ble spurt om å dele dagen med Opel, men Ford svarte raskere dessverre.

Og helt enig med deg, treffet i dag var årets beste på rudskogen.
Pratet med et par andre som også synes det er synd at denne klubben ikke har banedag på rudskogen. De har bilene klare.

Håper det blir treff i 2017!!

Marius
23/07/16, 20:49
jeg vurderer å kjøpe meg FORD etter dagen i dag.....

Petter
23/07/16, 20:54
Øy, e30 og e30meet på deg Marius!!

Marius
23/07/16, 20:58
Øy, e30 og e30meet på deg Marius!!

stemmer var det vi ble enige om...
men er svak for ford med volvo motor og.....

Marius
23/07/16, 21:07
Hei.

Er volvo tilhenger til beinet men har vært på det beste banekjørings treffet til dags dato siden Gatebil startet opp. Det var Ford og Opel treffet idag på Rudskogen. De har booket 2dager til dette noe jeg synes er veldig bra. Det har vært mye ledig kjøring idag både på breisladden, 0-402 strekka og herjing på banen. Mye ledig plass i depo og på grusbanen.
Jeg vet Vccn har sleti litt med økonomi pga dårlig oppmøte osv samt valg av vålerbanen som ikke engang er på østlandet der hvor folk flest bor...

Det jeg tenker er da hvorfor ikke slå sammen 3 klubber! Volvo Opel og Ford! 3 store klubber som deler på utgiftene samt da er det nok av mannskap til banekjøring bilutstilling etc. Enklere og billigere for alle parter. Jeg personlig savner disse gode gamle treffa som var da Gatebil startet men har blitt til noe jeg hater!! Drifting er jeg dritt lei og spesielt alkohol isammenheng med biltreff!!! Derfor er Gatebil ut for min del selv da jeg var meget aktiv da de var "moderate" treff på 2000 tallet(blå gåsa:breisladd bilen)

Hvorfor ikke ta en forespørsel til Opel og Ford klubbene? Kanskje det da går med flere treff om året med de? Uansett bør Rudskogen velges da den banen er uten tvil den råeste samt meget flott depo, parkerings område samt restaurant og toalett forhold.

Fikk skikkelig gode vibber av treffet idag og det synes jeg noe vi bør ta taki for og få igang igjen VCCN banetreff :)

Digger Volvo men Bmw og Ford og Opel har også mye gromme biler som man værtfall ikke ser på Gatebil treffa men på de mere moderate treffa.
Kunne delt opp depo i 3 områder til 3 klubber til utstilling og til banebiler. Synes også inndeling idag var veldig bra.

Synes dere skal revurdere dette pga flere på facebook som savner Volvo treff!

Var godt og se gromme biler med SKILT på banen.... sjelden vare ;)

Kunne kalt treffet for VOF ;) VolvoOpelFord lol

Mvh Paul (poffs)

akkurat som jeg skulle sagt det selv Paul.
godt skrevet...........

likte også veldig godt det at de tok imot andre merker og lot de kjøre!

Skårholen
23/07/16, 21:18
Bra skrevet og enig i nesten alt. Vålerbana er vel forsvidt på Østlandet. Ville vært mer økonomisk for alle klubbene å dele bane en helg.

mrstfu
24/07/16, 01:29
Hei, og takk for godt innspill. En banedag eller -helg på Rudskogen eller Vålerbanen er noe vi også kunne tenke oss, absolutt. Styret må diskutere dette litt innad, siden det uansett dreier seg om store beløp, men vi kommer med svar så fort vi kan! ;)

Daniel V
24/07/16, 01:48
Nå skal det sies at VCCN arrangerte sammen med Opelklubben i 2013 og 2014. Jeg satt i styret på den tiden, så Petter og jeg hadde mye med planleggingen av det å gjøre. Opelklubben er en super klubb å arrangere med. Ryddige folk som er flinke på å arrangere treff! Det var en vesentlig mindre risiko for oss, i og med vi hadde noen å dele utgiftene med.

Dog var problemet at det fra enkelte medlemmer her inne var et massivt (og da mener jeg virkelig massivt) hylekor om hvor forferdelig det var at vi arrangerte sammen med Opelklubben. Vi som satt i styret på den tiden ble nærmest stemplet som Judasser hele gjengen som kunne tillate et sånt samarbeid.

I 2015 tok det nye styret tak i disse klagene, og lagde et kompromiss om å arrangere alene igjen (det var jo tross alt det medlemmene etterspurte) men på Vålerbanen sånn at det ikke skulle være kroken på døra for VCCN dersom det ikke skulle gå som planlagt. Ikke EN ENESTE av gutta fra hylekoret møtte opp, enda de nå hadde fått vilja si med et rent merketreff igjen. All verdens elendige unnskyldninger ramlet inn, og treffet må kunne sies å ha gått med et ganske heftig underskudd på grunn av dårlig oppmøte. Det er jo som oftest flere kjørende på Gardermoentreffene enn på hovedtreffet. Det er synd.

Det virker dessverre som at mange medlemmer kommer med en gang det er gratis, men med engang det koster noe ekstra så renner folk unna.

Kjenner jeg blir irritert av å lese enkelte medlemmer her klage over at det ikke er banetreff i år, mens de selv ikke har vist seg på et eneste treff de siste 5-6 årene.

Vi må alle ta i et tak om sånne treff skal ha livets rett! Jeg synes det er knall å arrangere med andre, og få utbytte i form av nye bekjentskaper, og læring. Utrolig mye å lære av de andre klubbene som har 20 år og 100 banetreff på nakken! :)

Paul H
24/07/16, 09:22
Da har dere vel lært at det er mye forums jappere og barn her inne! Nå er det få tide og få stemplet et årlig treff så vi volvo folk har noe og forholde seg til!
Se på siste tiden som lærdom ang banetreff og start på nytt i sammen med andre klubber. Ble veldig overrasket selv over dårlig oppmøte på Våler i fjor.

Får inntrykk av at enkelte volvo folk er forbanna sære!!! Bil er gøy sålenge det brummer og spinner og da går det vel an og legge ut en tråd til alle medlemmer her inne at vi ikke orker barnehage mentalitet! Synes det er mye kule Cossies og Asconer utpå da jeg selv er oppvokst med disse bilene.

Sett mere regler! og folk som klager for mye kan få advarsler og evt bli kastet ut. Det er enklere og være forums japper enn biltreff entusiast! Siden få benytter seg av deres tilbud synes jeg vi bør slå sammen med Opel og Ford. Da spiller det ingen rolle om bare 10stk dukker opp pga koster kun 1/3 liksom!

Ekte entusiaster dukker opp og betaler gladelig for volvo treff og japperne kan holde seg hjemme...

HansOla
24/07/16, 10:04
Støtter dette forslaget, fullt ut! Nå er det vel ikke noen hemmelighet at mange opeltilhengere hater Volvo, og motsatt, men det må da gå ann å være såpass voksen at man respekterer andre sine biler uten å være barnslig og spydig.
Jeg selv er svak for gammel Opel, og veit det er flere som har et godt øye til mer enn bare Volvo. Jeg skulle gjerne ønske vi kunne fått til et samarbeid med opelklubben og/eventuelt fordklubben mtp trackdays og banekjøring. Problemet er vel kanskje å få vccnmedlemmer til å møte opp? Blei litt overraska over hvor få det var som benyttet seg av banekjøringa på Våler i fjor... Kanskje bindende påmelding til slike treff?

mrstfu
24/07/16, 10:22
Vi er har lyst til å få til et stort banetreff vi og, men noen realiteter må vi forholde oss til. Om vi skulle gå inn og arrangerre med en eller to andre klubber, kan vi ikke gjøre dette uten en indikasjon på at det komme folk fra VCCN. Selv om det økonomiske tapet da blir mindre, kan ikke VCCN være med og sponse en banedag for Opel- og Fordklubben. Målet er ikke å gå med glitrende overskudd, men å gå sånn ca i null, og det er årsaken til at det ikke ble noen banehelg i år. Et sånt underskudd hadde vært spikeren i kista for VCCN.

Misforstå oss rett, dette er interessant. Vi skal diskutere dette ved første mulighet, men siden vi nå er midt i ferieavviklinga regner vi med å komme med tilbakemelding mot høsten, fremdeles med god tid til å planlegge et eventuelt treff i 2017.

Paul H
24/07/16, 10:52
Flott, høres bra ut :)

Uansett om det ikke kommer mye folk ifra Vccn forum så kommer det masse ifra div Facebook grupper !

Føler vel på at "de" mest seriøse faktisk har rømt til Facebook! No offence!

mrstfu
24/07/16, 11:54
Vi reklamerte masse på Facebook for Våler-treffet.

Paul H
24/07/16, 12:34
Ja så det men feil bane desverre!

Daniel V
24/07/16, 13:15
Feil bane og feil bane. I dine øyne er det kanskje det, men husk at Vålerbanen ligger litt mer "midt i landet" så der er det potensiale til å tiltrekke seg mange av de som synes det blir for langt til Rudskogen. Volvo Car Club Norway har medlemmer over hele Norge, og sånn som det er nå, så er det bortsett fra rabattavtalene ikke noe tilbud til de som bor utenfor Østlandet.

Christian
24/07/16, 13:21
Og Vålerbanen er såååå mye mer ålreit å ha med å gjøre på arrangør-siden også.

HansOla
24/07/16, 13:30
Vålerbanen passer vel bedre for de fleste tror jeg, men såklart rudskogen er mye bedre...og sikkert mye dyrere

konso
24/07/16, 14:24
Ja så det men feil bane desverre!
Jeg lurer på hvorfor akkurat det? Hvorfor er det feil? Ligger den for langt unna deg?
Jeg bor i Steinkjer og det tar fort 7 timer+ å kjøre ned. Og Rudskogen 9-10 timer+. Det er for dere på østlandet en svipptur i forhold.

For oss andre rundt i norges land så ligger begge banene på østlandet i mine øyne.
Jeg tror underholdningsverdien kan være større på Våler enn Rudskogen mtp kjøreutfordring, krappe svinger og kombinasjoner enn de lengre strekkene på Rudskogen, hvor du aldri ser en bil hele runden.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Marius
24/07/16, 14:26
Feil bane og feil bane. I dine øyne er det kanskje det, men husk at Vålerbanen ligger litt mer "midt i landet" så der er det potensiale til å tiltrekke seg mange av de som synes det blir for langt til Rudskogen. Volvo Car Club Norway har medlemmer over hele Norge, og sånn som det er nå, så er det bortsett fra rabattavtalene ikke noe tilbud til de som bor utenfor Østlandet.

Veldig enig i dette.
Ikke alle som Paul har Rudskogen i "bakgården"

Er man interessert i bil klarer man å frakte lekebilen sin noen timer unna for å få kjørt på bane

Paul H
24/07/16, 14:28
Ja leser det dere skriver men hvorfor kommer ikke folk på vålerbanen da? Mener og huske bra oppmøte sist treff med opel og volvo sammen på rudskog 2014!

Så dere har lyst til og prøve vålerbanen igjen.... Man trenger ikke prøve og finne opp kruttet to ganger?

Paul H
24/07/16, 14:30
Dette har heller ingenting med min bakgate og gjøre!
Dette har med banen, oppmøte, restaurang, depo ja alt som hører til.
Min ide er og blande bilinteressen sammen med opel og ford da jeg tror det vil fungere knall.

Ikke la dette spore utav første innlegget mitt!!!

Paul H
24/07/16, 14:31
Jeg lurer på hvorfor akkurat det? Hvorfor er det feil? Ligger den for langt unna deg?
Jeg bor i Steinkjer og det tar fort 7 timer+ å kjøre ned. Og Rudskogen 9-10 timer+. Det er for dere på østlandet en svipptur i forhold.

For oss andre rundt i norges land så ligger begge banene på østlandet i mine øyne.
Jeg tror underholdningsverdien kan være større på Våler enn Rudskogen mtp kjøreutfordring, krappe svinger og kombinasjoner enn de lengre strekkene på Rudskogen, hvor du aldri ser en bil hele runden.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
Hei
Tror ikke den ligger for langt unna meg da jeg møtte opp med 2 biler i fjor????

Paul H
24/07/16, 14:34
Hvorfor velger Ford og Opel Rudskogen som sitt hoved treff? De har også mange medlemmer mitt i norge? Er ikke plasseringen jeg tenker på det er samkjøring med andre klubber!!!

Siden hoved poenget i klubben er at økonomien brast på vålerbanen så må vel 1/3 av utgiftene på rudskogen være bedre eller????

Marius
24/07/16, 14:34
Var du som skrev feil bane.
I mine øyne er det hipp som happ om man kjører på skogen eller Våler, bare det blir treff.
Og gjerne med Opel + Ford og flere....

Paul H
24/07/16, 14:38
Var du som skrev feil bane.
I mine øyne er det hipp som happ om man kjører på skogen eller Våler, bare det blir treff.
Og gjerne med Opel + Ford og flere....
Marius, vccn kan ikke ha treff på våler pga ikke mange nok kommer

Marius
24/07/16, 14:42
Marius, vccn kan ikke ha treff på våler pga ingen kommer! Ford eller opel kommer heller ikke til våler!

Tror det er flere ting en Våler i seg selv som er problemet med oppmøte desverre.

Jeg stemmer for Våler igjen om det er avgjørende for treff i hvertfall

Paul H
24/07/16, 14:49
Jeg stemmer på volvo treff uansett hvor det blir da det er første pri for min del. Poenget med første innlegget var og komme med råd og evt få igang igjen banekjøring evt med andre klubber pga økonomi. Vis andre klubber feks ford eller opel skal ha treff på våler banen ja helt topp hvorfor kan ikke vccn slenge seg med?

Paul H
24/07/16, 14:51
Til våren er banebilen min klar til bruk og jeg møter opp på volvo banetreff enten rudskog eller våler :)

Paul H
24/07/16, 15:11
Ser også at mange ønsker 2dagers treff. Det koster dobbelt så mye og de fleste kommer bare 1 dag. Samme var det med Ford og Opel treffet i helga. Alle kom på lørdag og ingen idag pga NSK som kjørte, var et par ekstra biler der av opel. Sikt heller inn mot 1dags treff og se hva oppmøte og folk sier etter treffet. 2 dager blir dobbelt så mye styr...

Daniel V
24/07/16, 15:40
Som sagt så har vi arrangert med OMC på Rudskogen to ganger. Da var det OMC som reddet treffet pga bra oppmøte.

Daruu
24/07/16, 16:49
Jeg syntes det er synd at ikke flere møter opp.
Ble også veldig overrasket over at det bare var jeg(og en til?) som var int i "familiekjøringa" på Våler ifjor. Om man ikke har bil som man banker runde på runde hele dagen så trodde jeg at de fleste kunne ha lyst til å prøve noen runder ihvertfall...

Det burde ikke være noe problem å arrangere samme med andre klubber, tør man ikke kjøre med en sur opel på bana får man finne seg en annen hobby...

MB og BMW er vel de eneste som er store nok til å ha rene "merketreff", eller?

Daniel V
24/07/16, 16:58
VACN og Porscheklubben klarer seg rimelig greit de også tror jeg :)

Daruu
24/07/16, 17:07
Ja det gjør de nok, hehe

mrstfu
24/07/16, 18:45
Selv om det er veldig bra med input og forslag, ser vi helst at dette skjer i rolige former. Pust med magan, tell til tre osv. Ikke noe å hisse seg opp over, dette.

1/3 av kostanden til Rudskogen er godt mulig noe mindre enn hele kostnaden til Vålerbanen, men det er uaktuelt om ikke Volvo får godt oppmøte. VCCN tar ikke sin del av kaka for å sponse Ford/OMC-treff, som sagt. Forrige gang ble det klaging fordi VCCN ikke tok Rudskogen, før det fordi VCCN ikke tok Rudskogen alene - som du sier, å finne opp kruttet to ganger er ikke noe vits i om vi ikke har en indikasjon på at det kommer langt flere til et eventuelt samarbeidstreff, enn det kom på Våler.

anders_jacobsen
25/07/16, 07:35
Treff med mykje kjøretid er alltid bra, og eg savner den muligheten via VCCN i år. Det at VCCN skulle ha banetreff var ein av grunnene til at eg blei betalende medlem, så skuffelsen over at det ikkje vart noko treff var ganske stor.

Eg hadde desverre bil som sto i deler under våletreffet i fjor, men hadde bilen vert klar hadde det vert nokre betenkingsfaktorer:
1. Det var 90dB grense dagen treffet var. Bilen min er ein lisensiert driftebil, med 2JZ supra maskina, på rundt 560 HK i motor. Det er lett å få denne under 100dB, men 90 som var kravet er vanskelig.

2. Forbud mot sladding, med litt uklare regler. Kva var lov, og kva var ikkje?

Dette var to faktorer som spilte stor rolle for min del, då bilen min er laga for drifting, og ikkje så ideel for raske rundetider.


Eg er VELDIG for eit samarbeid mellom dei ulike aktørene. Eg ser jo blandt anna at VACN aragerer treff som tilater andre biler en AUDI og VAG, og får til eit kjempetreff. Eit samarbeid med Opel og Ford, men forskjellige klasser ville vert kanonbra! 100dB grense, og sladding tilatt under kontrolerte forhold så hadde det blitt topp! Ser fram til treff til neste år, og velger gjerne Gatebil framfor dette.

Det som var veldig positivt med forrige treff var å kjøra på eiganslisens sånt at ein kan kjøra med biler uten skilt, då skilt i prinsippet ikkje har noko å gjera på ein bil som er totalt ombygd, med alt for mykje hesta i forholdt til bremser, drivverk og karrosseri.

Børge Vikebø
25/07/16, 19:02
Sånn jeg ser på det, så er det bedre med et økonomisk kompromiss med andre klubber. Da sikrer alle parter egen ræv istedet for å risikere klubbenes fremtid.

For at det skal passe for meg så må det være en lørdag , da jeg har nok av timer på å komme meg dit. Forøvrig så kan jeg ikke drive kjøring på bane i tilfelle noe ikke holder med 8-10 timer reisevei.

Det er samme hvilken bane det er for min del, så lenge vi velger et alternativ og en arrangementsmåte som sikrer klubben. Om det er Lada-klubben eller en annen klubb spiller ingen rolle. Det viktigeste er å ha det gøy samt å dele erfaringer :)

Ove B
25/07/16, 19:43
eg var klar for kjøring på våler men som Anders skriv her 90db og ingen sladding var det uaktuelt sia eg også har lisensiert driftebil, og reiser heilt fra vestlandet for å få startnekt er ikkje gøy. men stiller uten tvil på neste treff vist det er ønska med lisensbilar og sladding er tillat. for vccn treffa i gammledagar va heeeilt fantastisk! enormt med kjøretid.

Paul H
26/07/16, 18:03
eg var klar for kjøring på våler men som Anders skriv her 90db og ingen sladding var det uaktuelt sia eg også har lisensiert driftebil, og reiser heilt fra vestlandet for å få startnekt er ikkje gøy. men stiller uten tvil på neste treff vist det er ønska med lisensbilar og sladding er tillat. for vccn treffa i gammledagar va heeeilt fantastisk! enormt med kjøretid.
Fullt lov med sladding på ford opel treffet ;) breisladd var det også ;) 0-201 var det også ;) 100db ;) Rett og slett beste treffet på lenge :)

volvo242
30/07/16, 16:31
for å si det sånn, jeg kommer ikke på noe treff med 90 db støygrense ;P

men anyway, våler er MYE nærmere for oss oppe i trøndelag.. synes det er langt å kjøre til rudskogen for 1 dags treff.. så om det blir treff på våler med 100db støygrense og lov til å sladde litt så kommer jeg nok nedover.. (å er det lov med andre merker så kommer vi sikkert med flere biler)

E.Winjum
03/08/16, 18:27
Og en liten input til alle dere som klager over 90DB grense på Våler, det er fordi det er bebyggelse rundt banen og da er det ikke lov med mer enn 90DB til vanlig. Våler har disp til å ha events med 100DB enkelte ganger i året, men disse dagene er som regel booket til løp og gatebil :)

Skårholen
03/08/16, 18:33
Jeg ville heller dratt på Vålerbanen enn ringbanen, mulig å bytte dato med noen andre kanskje?

aarnes
03/08/16, 18:46
http://forum.vccn.no/showthread.php?74038-VCCN-FordClubNorway-Banekj%C3%B8ring-p%C3%A5-V%C3%A5lerbanen-27-28-August-2016&p=1015461#post1015461