PDA

Vis full versjon : Får ikke ut bakhøytaler



PetterDale
23/07/16, 12:27
Har skrudd av dørpanelet på bakdøra for å fjerne en sprengt høytaler, men høytaleren er festet i døra med 3 svarte plugger. De ser ut som skruer men de er runde inni. Hvordan får jeg ut disse?
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/954.jpg

konso
23/07/16, 13:07
Ligner mest på en lakkert popnagel. Da er bormaskin neste trinn ☺

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Svirre
23/07/16, 14:50
Høyttalerene er festet med popnagler, eller; brakettene som høyttalerene er festet i, er poppet fast.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

FroBe
23/07/16, 16:30
Man kommer et stykke med 6 mm bor, men av og til begynner popnaglene å spinne før man har fått boret av hodet.
Da har jeg brukt en tang på baksiden for å holde den fast.
Må av og til også frem med Dremel for å pusse/kutte slik at man får vekk restene av popnaglene.

Pass på å ta pauser slik at popnaglen ikke blir så varm at plasten i høyttaleren smelter, men det er vel ikke noe problem hvis høyttaleren skal kastes...

Selv har jeg gått over til å bruke M6 gjengetapp i hullene og feste høyttalerne med rustfrie skruer (pluss litt lim slik at skruene ikke løsner ved vibrasjoner).

PetterDale
24/07/16, 08:39
Takk for hjelpen.

Ser på brukte høyttalere nå. Har det noen betydning om de er merket høyre/venstre foran/bak så lenge de har samme delenr?

FroBe
24/07/16, 11:10
Da jeg sjekket mine gamle så var bakhøyttalerne like på begge sider, men fronthøytalerne er speilvendt (V/H).
Selve elementene er like (bortsett fra Premium), men de er limt fast i tre forskjellige festebraketter.

En ting jeg ikke har lagt merke til er at mine gamle Performance-høyttalere er merket 8 ohm, mens på magneten på elementene står det 6 ohm.
På klistremerkene på alle fire høyttalerne står det "Front", mens fronthøyttalerne i tillegg er merket Left og Right.