PDA

Vis full versjon : Xennon pærer på vparts



otello
23/07/16, 10:15
Jeg ser at xennon pærer er meget billig på vparts.
Noen som har kjøpt pærer derfra og som kan komme med en tilbakemelding på kvaliteten?

Jeg har vurdert å bytte mine D1S pærer med Osram NightBreaker som skal være bra..men hvor mye bedre er disse?
Har også funnet disse på Ebay og Aliexpress.

FroBe
23/07/16, 10:44
Aliexpress er i Kina, da får man ofte kinesiske kopier fremfor originale produkter.

Ebay har selgere over hele verden, kjøper man fra Kina får man sjelden originale produkter. Bruker man PayPal har man likevel mulighet til å klage hvis man får feil produkt. Jeg fikk meg en gratis LCD-skjerm på grunn av at selger sendte en uoriginal skjerm, og denne passet perfekt i en annen laptop jeg kjøpte senere...
Jeg har god erfaring med å kjøpe pærer fra engelske og tyske selgere, men husk at disse normalt oppgir reell verdi på pakkene, grensen for fritak for moms er kr 350 inkludert frakt.

Jimbojama
23/07/16, 10:48
Angående Paypal så er ikke det nødvendigvis bare positivt. Har hatt en dårlig opplevelse med den såkalte money back guarantee, som var null verdt. Heretter blir det Visa og Mastercard som får ta seg av problemet, da utenom Paypal. Ser ingen grunn til å støtte tullete amerikansk kundebehandling. =p

holter
23/07/16, 12:26
Har kjøpt xenoen pærer på vpart og mye annet - har aldri hatt noe og klage på verken av kvalitet eller service der . Masse tråder på forumet hvor det er testet nightbreaker pærer og der er brukerne veldig fornøyd -har ikke testet selv . Det er heller ingen fare og handle slikt på ebay - men kan ta litt tid iblant før en får pakken .

locked
23/07/16, 12:29
Jeg ser at xennon pærer er meget billig på vparts.
Noen som har kjøpt pærer derfra og som kan komme med en tilbakemelding på kvaliteten?

Jeg har vurdert å bytte mine D1S pærer med Osram NightBreaker som skal være bra..men hvor mye bedre er disse?
Har også funnet disse på Ebay og Aliexpress.
Du kan kjøpe kinapærer på ebay sjølv i staden for at vparts skal legge påslag på for deg?

Trur ikkje billige xenonpærer i vparts boks er Osram eller Phillips pærer akkurat..

otello
23/07/16, 18:50
Se på denne!
http://www.ebay.co.uk/itm/OSRAM-Xenarc-Night-Breaker-Unlimited-70-Light-D1S-Xenon-HID-Car-Bulb-Single-/231814973133?hash=item35f93fc6cd:g:8msAAOSw5dNWmRu Q
Kommer fra England prisen er bra synes jeg hvis det er original Osram.

Osram Xenarc er enda billigere....
http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-OSRAM-XENARC-D1S-66144-35W-XENON-HEADLIGHT-BULB-TO-FIT-AUDI-BMW-MERCEDES-VW-/262527888552?hash=item3d1fe1aca8:g:4pMAAOSwZtJW9o1 L

Kan det være så veldig stor forskjell på disse pærene at det forsvarer prisforskjellen.
Xenonkungen skal ha 2300 og 1800 for disse to i par.

Valgets kvaler... Jeg pleier ofte å gå for det beste/dyreste men er det det beste.
Jeg har forresten adresse i sverige så jeg slipper Norsk tull.

Apropos norsk tull.. Det forsvant noe fra en pakke jeg fikk fra England tidligere sist Desember.. Pakken var åpnet og kontrollert av tollvesenet men den ene av to tingene jeg kjøpte var forsvunnet. Jeg kjøpte verktøy for å fjerne ting som er stappet inn i dørlås for å sabotere/ødelegge lås, noe jeg var utsatt for sist Desember. Mailet masse frem og tilbake med toll/post. Men jeg skjønte at det ikke var første gangen slik hadde skjedd. Men jeg kom ingen vei med de. Hmmm off topic eller noe :-)

FroBe
23/07/16, 21:06
Den første er en stor forhandler av bilpærer, den andre er fra en liten selger som har spesialisert seg på felgkapsler og plastlokk på biler...

Tom K
23/07/16, 21:24
Kjøp på Biltema...da er det lettere å reklamere hvis det er noe du ikke er fornøyd med ;)

konso
23/07/16, 22:12
Biltema har jeg kjøpt 1 gang, og aldri mere. Lysbildet blir helt på trynet, og de blir fort svake. Det er min erfaring.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

FroBe
23/07/16, 22:35
Biltema har ikke originalpærer, kun kinesiske pærer som Biltema går god for kvaliteten på.
Jula solgte originale Philips D2R og D2S pærer til kr 699, deretter på tilbud for kr 399, nå selger de også kun kinapærer.

otello
24/07/16, 09:30
Da bestilte jeg denne http://www.ebay.co.uk/itm/OSRAM-Xenarc-Night-Breaker-Unlimited-70-Light-D1S-Xenon-HID-Car-Bulb-Single-/231814973133?hash=item35f93fc6cd:g:8msAAOSw5dNWmRu Q

Så blir det bare å bytte pærene om en drøy ukes tid.
Jeg har aldri byttet Xenon pærer før.. Er det mye knot? lønner det seg å ta av fangeren og ta det derfra?

Per Turbo
24/07/16, 11:01
Nei, enkelt egentlig. Litt knot og trangt men trenger ikke ta av fanger og alt det der



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

lars otto skiftesvik
24/07/16, 14:51
Kan du Per Turbo komme med tips om hvordan jeg får lastet opp bilde fra pc til mitt innlegg,virker som bildene ikke har riktig størrelse.Har ikke gjort dette før.
Takker for tips.

Daniel V
24/07/16, 22:37
Lag en konto på f.eks Photobucket.com, last opp bildet der, kopier [IMG]-linken inn i ditt innlegg så har du bildet her :)

lars otto skiftesvik
24/07/16, 22:44
Takker deg.

FroBe
25/07/16, 09:46
Jeg bruker uansett Dropbox fra før, da gidder jeg ikke lage en egen fotokonto.
Kopierer bildet inn på Public-mappa på Dropbox, høyreklikker på "Kopier off. kobling", og limer inn denne nettadressen i knappen for "Insert Image" (from URL) her på forumet.

Både Google Drive og Microsoft OneDrive har de samme mulighetene, og det har sannsynligvis Apple iCloud også.

otello
25/07/16, 13:50
Jeg bruker også Dropbox og lager er egen mappe under public som jeg kaller vccn_forumbilder.
Derfra delerer jeg alle mine biler til forumet.
Husk å ikke slette bildene fra public/vccn_forumbilder da bildene også fjernes fra forumet.
Veldig kjedelig når en finner fine tråder i div. forumer der bilder med gode illustrasjoner er borte.