PDA

Vis full versjon : Volvo S80 D5 AUT. Store problemer



Christer91
21/07/16, 20:34
Hei.
Har en S80 som det har vært en del tull med. Nå trenger jeg litt drøfting. Har vært på Volvo på Service og der gikk det ikke så bra. Før jeg reiste dit hadde jeg feilmelding på Four-C Service og defekte park sensorer bak.
Teknikkeren tar inn bilen og begynner service. Han tenkte koble på dataen og legge inn 2.0 samt slette feilkoder, men bilen kaster han ut. Får ikke kontakt med bilen. Han fikk etterhvert slettet litt feilkoder og plutselig dør bilen. Han jobber intenst og får liv i den, men nå har det dukket opp enda en feilmelding,SRS airbag Service snarast! Han finner ut at høyre demper fram er defekt så den må byttes. På parksensorer ligger det ikke feilkoder, men bilen sier at det må ha service.
I forhold til airbag så har jo ikke bilen det systemet oppe nå, så er litt farlig å kjøre.
Han sa at han hadde kontakt med hjernen, men 11 av 20 styreenheter ikke svarte.
Kan det være instrumentet folkens?
Av symptomer da så har jeg opplevd treg meny som at jeg må vri flere ganger for å komme dit jeg skal, fikk ikke til å slette dags for service, speil innstillinger som plutselig går helt ut av stilling, samt disse feilkodene! Har fått takst på Volvo, 40 tusen i rep

konso
21/07/16, 21:01
Årsmodell?

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Christer91
21/07/16, 21:06
2005

lars otto skiftesvik
21/07/16, 21:13
Hvilken års modell og kjørelengde? Hva skulle koste kr 40000?
Da jeg brukte program for en 2003 mod på en 2005 mod på kodeleseren og slettet feilkoder rotet kodeleseren med hjernen i bilen slik at jeg ikke fikk start og der kom opp en mengde feilkoder.
Da jeg brukte riktig program og sletter feilkoder fikk jeg rettet feilene.
Her må du vare sikker på at denne avlesningen har blitt gjort på riktig måte og med riktig program.Har du tatt av polene på batteriet og ventet litt?
Jeg mener du bør få foretatt en ny avlesning av en tekniker som kan tingene.Dersom bilen døde under avlesning er det tegn på at noe har blitt gjort feil.

Christer91
21/07/16, 21:29
Årsmodell -05 og kjørelengde er 253 000.
Jeg og min far tok av polene idag, men samme feilkodene kom tilbake.
Det ligger an til at verksmesteren skal lese av etter ferien, men vært utrolig kult om det er instrumentet som tuller?

lars otto skiftesvik
21/07/16, 21:46
Kodeleseren jeg brukte hadde program for volvo frem til og med 2004 og for volvo fra 2005 og fremover.Jeg fikk et øyeblikk panikk da jeg så hva som skjedde da jeg brukte feil program.Det var tydelig at det finnes et skille mellom før 2005 mod og etter 2005.
At avlesningen ikke får kontakt med store deler av hjernen i bilen er uvanlig så jeg tror det kan ha sammenheng med instrumentet.
Hva med de 40 tusen som verkstedet vil ha hva skulle disse gå til?

Christer91
21/07/16, 21:55
Jeg tok hele greia som skulle ordnes opp dempere og park sensorer.", så ble litt feil, men de anslo 15-20 tusen i feilsøking og rep.

lars otto skiftesvik
21/07/16, 22:11
Dersom du ikke har noen kodeleser kan du kjøpe Biltema sin kodeleser for volvo koster kr 1100 denne er godt brukbar og har eget program for volvo 2005 mod og fremover.
Da kan du se selv hvilke feilkoder som ligger samt slette feilkoder og meldingen om at bilen skal på service.

Daniel V
21/07/16, 22:18
Nå skriver jo trådstartet at han har vært på Volvoverksted hvor de har lagt inn Volvo service 2.0 så de har ikke brukt feil program. :)

lars otto skiftesvik
21/07/16, 22:31
Han får se når verksmesteren skal se på saken.