PDA

Vis full versjon : D5 : O-ring til returslangen som går over dysene - hvor ?



aarnes
21/07/16, 00:08
Har byttet dyser idag og i den forbindelse måtte jeg av med returslangen på noen av dysene. En dyse lekker nå som en sil fra returslangen, og det er 99,8% sikkert at det er o-ringen som har blitt skadet. (Hvis jeg presser ned returnippelen så stopper lekkasjen)
Jeg skal forsøke å stramme klipsen som låser, men kjekt at dette er skikkelig tett.

Volvo selger ikke disse o-ringene løst, og jeg må kjøpe ny komplett returslange for alle dysene = 1500kr'ish. Unødvendig for EN o-ring synes jeg.

noen som vet hvor jeg kan få tak i en som passer i Osloområdet?
tenkte å besøke Tess og Würth - hvis de ikke har blir det Otto Olsen - men mulig noen har noen andre gode tips til hvem som har et stort utvalg på lager?

:-)

mrstfu
21/07/16, 00:11
Om du har mål på den gjør vel det hele greia en del lettere. Kan godt hende Temasettet du linka til har en som passer.

aarnes
21/07/16, 00:16
Om du har mål på den gjør vel det hele greia en del lettere. Kan godt hende Temasettet du linka til har en som passer.

Må pelle den ut i morgen.
Når du sier mål, tenker du da på tykkelse og diameter? ikke veeeeldig enkelt å måle det på noe så smått, men har et digitalt skyvelær som jeg kan teste...
Det står også "Bestanding mot vann og fett" - litt usikker på om det tåler diesel?

mrstfu
21/07/16, 00:18
Om du tar o-ringen ut og legger den på flatt underlag vil den være helt rund. Mål ytter og innerdiameter med skyvelæret ditt, da finner du også tykkelsen. Mye lettere å finne en da, og husk på at den bør være oljebestandig mtp diesel osv;)

aarnes
21/07/16, 00:20
Jepp, takk for tips.
Peller den ut i morra og tar den med på rundtur.

aarnes
21/07/16, 14:14
Otto Olsen var løsningen idag. så nå er det tett :D

mrstfu
21/07/16, 14:20
Mål og pris?

aarnes
21/07/16, 14:22
vet ikke og vet ikke

93262038
03/08/16, 08:15
En som nevner "tema" her: hvis det er biltema han mener, vil jeg anbefale at du styrer unna. O-ringer fra Biltema som er olje-og bensinbestandig, er ikke det. ( må også nevne, selv om det ikke ditt problem her, at bensinslanger fra Biltema IKKE er bensinbestandig, morkner etter 1 år....)

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk