Vis full versjon : Problemer med Haldex
Min XC70, 2010 D5, har rundet 180.000 km.
Nylig drar bilen liksom rett frem ved sving til venstre eller høyre i lav fart. Det drar merkbart i bilen. (Kan liksom ikke forklare dette bedre). Mistenker Haldex uten at jeg er er noen spesialist. Kan det være en ventil, oljetrykk o.l??
Setter pris på alle tips.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg regner med at du har haldex 4 på din bil - er det på xc60 jeg har som er en sein 09 . Jeg har ikke hatt slike problemer selv -men det jeg ville gjort er og hørt med et volvo verksted om dem da kan kjøre en test med vida på pumpe -elektronikken til haldex , om det er en funksjon i vida . Det er kanskje ikke skiftet olje og innsatsfilter på den siden den var ny - i motsetning til hva bilia her mener så varer ikke den oljen evig . Jeg ville hørt med gustavsson i oslo som er et utmerket volvo verksted og som har mye hyggeligere priser en bilia . Fikk byttet olje på min for ikke lenge siden og den hadde da gått litt over 120 og iflg verkstedet var ikke den oljen som ny . Så om ingen andre har et svar på hva som er feil her inne ville jeg startet der .
Hvordan er dekka? Jeg ville enten vært på rimelig nye dekk, eller kjøpt nye dekk, og fått bilen firehjulskontrollert. Litt skeivslitasje som følge av balansering som ikke er helt med lenger kan fort påvirke hjulstillinger og hvordan grep og krefter fordeler seg i sving. Kan anbefale Gustavsson & Sønner jeg og, sjeldent hyggelige folk.
Takker veldig for tips. Det blir en tur til Gustavsson i morgen. Vi er nå på vei fra Stavanger til Nittedal
Takker veldig for tips. Det blir en tur til Gustavsson i morgen. Vi er nå på vei fra Stavanger til Nittedal
Får si fra hvordan det går da. Kjenner alle Haug-gutta på Gustavsson godt, de er Nittedalkarer hele gjengen.
Det skal jeg, og takk igjen!!
Fikk tatt en kontroll hos Bilia. Olje lekkasje i kardang og AOC. Måtte ikke kjøre bilen. Vurderte så enny bil på Røhne og Selmer og de ville ikke ta bilen i bytte. En riktig Volvo kjenner antydet 60-70.000 i påkost. Bilen ble solgt annet sted.
Da er jo problemet løst for din del -men ville sikkert vært mulig og få kjøpt delene i sverige hos en hugger , tror ikke dette er en vanlig feil på disse -men en rimelig rep hadde det sikkert ikke blitt . er jo kjedelig at det var et så alvorlig problem .
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.