PDA

Vis full versjon : [Løst] HU-850 problem med lys m/ mer.



Reppemarkus
13/07/16, 22:38
Hei, kjøpte 06 xc70 med HU-850 nå i vår med den berømte feilen at lyden fungerer kun av og til, og ellers er det bare knitring. Tok en sjanse og kjøpte en brukt som skulle være i "nysick" i Sverige og skulle montere i kveld.

Spilleren fungerer med lyd osv. Men får ikke lys i noe på den, tilogmed displayet mangler bakgrunnsbelysning. Prøvde deretter og flytte over den fungerende fronten fra min gamle men det hjalp heller ikke..

La også merke til på vei hjem at spilleren muter heller ikke lyden når jeg bruker telefonen slik den gamle gjorde..

Noen tips folkens? Lei av å skru småskruer..

Svirre
13/07/16, 22:58
Byttet du HU- enheten ved å koble fra batteriet? Hvis ikke kan det ha skjedd noe for alt en vet, men syns det skulle være at en slik feil kommer.
Mulig det er en programmeringfeil e.l. som gjør at selve HU-prosessoren ikke samarbeider på CAN-bus nettverket.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Reppemarkus
13/07/16, 23:06
Ja, siden jeg må ut med hele konsollen for og få byttet spilleren så må jeg nesten koble av klimakontrollen. Har lest at dette KAN utløse feilkoder osv, så tenkte det var greit og være på den sikre siden. Har vida m/dice men kan ikke huske at det finnes noe info/programmering for HU..

Svirre
13/07/16, 23:07
Prøvd å bytte kun den nederste elektronikkplaten? Er der lydprosessoren sitter (stor, svart og retangulær). Verdt et forsøk :)

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Reppemarkus
13/07/16, 23:32
Nei, har ikke kommet så langt enda. Lar det seg gjøre og bare skru denne løs og flytte over? Har ikke sett inni der enda..

Svirre
14/07/16, 06:14
Nei, har ikke kommet så langt enda. Lar det seg gjøre og bare skru denne løs og flytte over? Har ikke sett inni der enda..
Etter en del skruing, ja [emoji85]

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Reppemarkus
14/07/16, 14:29
Tror jeg kansje har funnet feilen. AUM trenger nok en oppdatering av SW for og snakke canbus med spilleren da jeg fant ut idag at rattknappene fungerer heller ikke. Har også plukket litt på min gamle spiller med herrejesus for et styr for å få løst kretskortet fra resten.. Ringer litt rundt å leter etter ledig time.

Reppemarkus
15/07/16, 09:39
Leverte bilen idag på SW update, men det viser seg at HU'en jeg har montert er feil i forhold til min AUM. HU'en skal visstnok være fra samme årsmod men muligens fra v70.. Så da er jeg vel like langt? Noen tips?

Noen som evt. har peiling på om det kunne hjulpet og flytte over kretskortet i bunnen slik som svirre foreslo eller om det innehar all info slik at jeg da bare flytter problemet?

Svirre
15/07/16, 11:35
Litt usikker på hvordan dette fungerer sammen, men prøvde en 850 enhet i min bil. Riktignok ikke samme årsmodellen, men til V70. Den fungerer som bare det og trengte ingen programmering.
I påvente av en som har aux orginal, tok jeg den ut igjen. Er fra en '05 mod, og V70' min er en 2007 mod.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Reppemarkus
15/07/16, 14:52
Hm, jeg begynner og bli usikker på alt her nå men tror jeg har funnet ut at det finnes værtfall 3 eller 4 forskjellige dele og modell nr på tilsynelatende like HU-850 enheter. Kan det være at jeg må ha nøyaktig lik "type"? Er sikkert noen mindre forskjeller i innmat elrns?


Litt usikker på hvordan dette fungerer sammen, men prøvde en 850 enhet i min bil. Riktignok ikke samme årsmodellen, men til V70. Den fungerer som bare det og trengte ingen programmering.
I påvente av en som har aux orginal, tok jeg den ut igjen. Er fra en '05 mod, og V70' min er en 2007 mod.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Svirre
15/07/16, 14:58
Ulikt delenr. hos meg. Ut i fra hva jeg fant ut, så er det 11-12 forskjellige versjoner som er ute og går. Hvem som passer over ens med hverandre, har jeg ikke fasit på, men det fungerte hos meg. Om det skyldes en tilfeldighet ved anskaffelse av riktig type, vet jeg ikke.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Reppemarkus
28/07/16, 19:38
Hei folkens, da løste det seg med en annen HU fra usa med likt dele nr, og model nr. Så dette er da tydeligvis viktig når man ska bytte at dette matcher!