Vis full versjon : må ha ny turbo s40 2.0t
heisann.
turboen på bilen har tatt kvelden, skrudde den av idag og så sprekker i eksoshuset. så da går det til innkjøp av ny turbo.
men har da et lite problem.. aner ikke hvor jeg skal kjøpe turbo og hvilken turbo som passer på. bilen er en s40 2.0T 160hk 1999mod. regnr: LH95578
sitter med turboen i hånda her nå og funnet frem div nummer osv :
type: TD04L-12T
part no: 9447272
noen som har en annelse om hvor jeg kan få tak i en ny/brukt en kjapt og innenfor ett nøkternt budsjett? eventuelt en oppgradering turbo som passer på?
Får en del valg bare ved å google turbonavnet. Ebay har en del, om du legger til "kinugawa" får du en produsent som flere har brukt med hell. Rundt $300 pluss frakt.
nå har jeg googlet livet av meg :P og funnet ut at det er en drøss forskjellige turboer som heter TD04L-12T med forskjellige tall/bokstaver etter, er det TD04L-12T-8.5 jeg skal ha? fant noen på ebay men utrolig kjedelig å måtte vente en mnd på levering :/ har ikke funnet en på nbfbildeler.no eller. er det noen flere volvoer turboen kan passe over fra?
Om du ikke kan vente er nok Volvo det kjappeste stedet. Godt mulig de har en grei pris og, noen ting er overraskende billige.
ja er jo verdt ett forsøk å høre der :) får ta turen innom de i morgen å sjekke litt, vist ikek får jeg bare bestille på ebay
Turboer hos Volvo pleier å være dritdyrt. På min 850 skulle de ha 10538,- for en ny.
Jeg handlet fra Turbomeck i Sverige. Gikk helt fint det.
Er en på Finn.no som kaller seg turbokongen som holder til i Stavanger. Hold deg langt unna han, selv om han har gode priser og lokkende tilbud. Det er flere her inne som har handlet av han, og det har bare vært driten alt sammen.
ja satt å tittet på finn istad og kom over han, men så litt for godt u til og være sant :S fant på ebay nå til 2500kr. men står den er til : TD04L-12T-8.5 Volvo S40 V40 160HP B4204 49377-06260
men på turboen min står det nummer 49377-06050.. så da blei jeg brått usikker på om den passet, utrolig kjedlig og bestille noe fra kina å dte ikke passer hehe :P
tipper ikke den er av den beste kvaliteten men
Prøvd å søke etter det nummeret som står på din? Ebay has masse, flere andre steder og, men til noe høyere pris.
Hør med Volvo for moro skyld, det er gratis. Da har du også en garantiordning som er langt lettere å ta i bruk enn om den kommer fra Kina.
http://www.ebay.com/itm/VOLVO-S40-V40-2L-49377-06050-Twin-Scroll-Turbocharger-/162103326369?hash=item25be1c76a1:g:PswAAOSwxCxT8U9 o&vxp=mtr
Er ikke dette riktig? Send en melding å spør om frakt, om det er humant priset og du har tid til å vente er det vel greit? Husk at du må betale 25% moms når det kommer over grensa.
Kanskje skroten har det du trenger?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.