PDA

Vis full versjon : Ny starter, men sier bare klikk-klikk-klikk...



mrducati
08/07/16, 08:00
min '86 240 ville ikke starte i går. Man kunne høre at releet slo inn, men den dro ikke rundt. Motoren ble trillet igang, så jeg fikk reist hjem og satt i en ny starter. Men fremdeles er det bare releet som slår inn. Starteren går ikke rundt. Noen som har en idé om hva dette kan være?
Takknemlig for hjelp!

Bjørseth Racing
08/07/16, 08:09
Prøvd å kortslutte på starteren? Har hatt samme problem på 7 og 9-serie. Starteren får ikke nok strøm.

kimove
08/07/16, 09:16
har du satt den blå/gule ledningen på rett plass ? skal stå på det punktet som er merket med +50

Svirre
08/07/16, 12:08
Har du i det hele tatt et bra batteri? Påsett at jordingene i mororommet og til batteriet er bra?

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

mrducati
08/07/16, 17:52
Tusen takk for respons Bjørnseth Racing, kimove og Svirre! Det er avgjørende for fremdriften på dette problemet, da jeg bare står og grubler...

Prøvd å kortslutte på starteren? Har hatt samme problem på 7 og 9-serie. Starteren får ikke nok strøm.
Prøvde å kortslutte den nå. Det som er rart er at det fremdeles bare kommer klikkelyder nårjeg kortslutter. Synes dette er veldig merkelig.


har du satt den blå/gule ledningen på rett plass ? skal stå på det punktet som er merket med +50
Står ikke noenting på plassen denne ledningen er, men den er satt på samme plass som den var på den gamle. Prøvde kjapt på det andre stedet for å være sikker, men da skjedde ingenting.


Har du i det hele tatt et bra batteri? Påsett at jordingene i mororommet og til batteriet er bra?

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
Batteriet er bra. Men har prøvd med startkabler også for å eliminere. Neste punkt må bli en runde med sandpapiret på jordingspunktene.

Bjørseth Racing
08/07/16, 22:52
Et gammelt triks er å slå litt på starteren, men hvis den ikke får nok strøm hjelper det lite med vold.

mrducati
11/07/16, 12:44
[QUOTE=Et godt tips! Det var første tingen jeg prøvde da den ikke ville starte for meg.
Har prøvd den gamle starteren i benk nå, og den virker der, men ikke i bilen.
Noe må hindre drevet i starteren å komme i korrekt i kontakt med svinghjulet. Er lite lysten på å begynne på jobben å skifte svinghjul.

Svirre
11/07/16, 13:50
Har prøvd den gamle starteren i benk nå, og den virker der, men ikke i bilen.
Noe må hindre drevet i starteren å komme i korrekt i kontakt med svinghjulet. Er lite lysten på å begynne på jobben å skifte svinghjul.
Hvis det sier klikk, så går ikke starteren. Hvia du hører den slår inn og høres ut som en flymaskin, så kan det være dårlige tenner på startkransen.
Her må du frem med voltmeter og låle deg frem for å finne ut hvor problemet ligger.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Tom K
11/07/16, 18:08
Synes det høres ut som dårlig jording

Svirre
11/07/16, 20:29
Synes det høres ut som dårlig jording
Helt enig.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

volvo245gl
14/07/16, 08:20
Eller en defekt celle i batteriet.
Jeg fikk bare klikk-klikk. Selv med start hjelp gikk det ikke.
Byttet starter og, uten att det ble bedre.
Hadde lys o.l. Men ingen start.
Først når jeg byttet batteri ble det fart i sakene.