PDA

Vis full versjon : Vindusvisker - virker og virker og virker og virker...



PekaillVolvo
07/07/16, 12:20
Ja, som overskrifta sier, så virker vindusviskerne mine ganske godt for tiden ... Såpass godt at de ikke slår seg av før det blir tørr rute og "for tungt" til å dra seg over den ...

Hva er galt? Er det hendelen/bryteren på rattet? Er det andre ting andre steder? Kan det være motor på noen måte? Har skiftet en del motorer opp gjennom, men det er fordi den har sluttet å virke. Men dette har jeg ikke vært borti før...

Noen som har et tips om hva det kan være og hvor feilen kan ligge/stå? :)

kimove
07/07/16, 13:29
Ja, som overskrifta sier, så virker vindusviskerne mine ganske godt for tiden ... Såpass godt at de ikke slår seg av før det blir tørr rute og "for tungt" til å dra seg over den ...

Hva er galt? Er det hendelen/bryteren på rattet? Er det andre ting andre steder? Kan det være motor på noen måte? Har skiftet en del motorer opp gjennom, men det er fordi den har sluttet å virke. Men dette har jeg ikke vært borti før...

Noen som har et tips om hva det kan være og hvor feilen kan ligge/stå? :)

Klarer du å stoppe vinduspusserne med å holde litt press på hendelen når den kommer i parkeringsposisjon ?

B230
07/07/16, 14:16
Dette problemet har jeg også hatt. Fikk parkert viskeren ved å presse litt ned på hendelen, som kimove sier, til der du tar for å bare få et enkelt sving med pusseren.

Feilen ligger kanskje inni bryteren. Jeg gjorde aldri noe med det, fikk alltid stoppa viskeren.

PekaillVolvo
07/07/16, 14:54
Klarer du å stoppe vinduspusserne med å holde litt press på hendelen når den kommer i parkeringsposisjon ?

Det har hendt at jeg har "dyttet" borti hendelen under kjøring med dem på, for å få slutt på viskingen, mens den har stått i "avslåttposisjon" og av og til ser det ut til at jeg klarer det... men jeg har ikke helt fulgt med hva jeg faktisk gjør, så når jeg skal gjenta det, får jeg det som oftest ikke til... Men da er det kanskje tydelig at det er noe der inne som er galt... :)

kimove
07/07/16, 21:18
Dette problemet har jeg også hatt. Fikk parkert viskeren ved å presse litt ned på hendelen, som kimove sier, til der du tar for å bare få et enkelt sving med pusseren.

Feilen ligger kanskje inni bryteren. Jeg gjorde aldri noe med det, fikk alltid stoppa viskeren.

Da er det feil med "parkeringen" easy fiks egentlig og hvis jeg ikke husker feil er dette i vindusviskermotoren på 240 :)

panservogn
08/07/16, 21:13
Skru av lokket på motoren og gjør ren kontaktene. Noen ganger blir det så mye irr på disse at strømmen går feile veier. Lykke til.

Øyvind G
08/07/16, 22:09
Skru av lokket på motoren og gjør ren kontaktene. Noen ganger blir det så mye irr på disse at strømmen går feile veier. Lykke til.

Akkurat dette tenkte jeg også. Ville begynt her da dette er gratis. Hjelper ikke dette så ville jeg prøvd med en ny hendel (bryter).

PekaillVolvo
09/07/16, 22:19
Takker! Da skal jeg forsøke det ved første og beste anledning... :)