PDA

Vis full versjon : V70 hodebry



teov
06/07/16, 11:04
Hei
Jeg har en volvo v70 1999 mod. 2.5 diesel med automatgir. Bilen har gitt meg mye hodebry, håper noen her kan gi noen gode tips. Har hatt bilen på diverse verksteder uten hell. Det siste stede den nå er, er på volvo i Tønsberg. Bilen har oppført seg rart siden jeg fikken. Det begynte med ad bilen plutselig stoppet under kjøring. Noen ganger kunne jeg starte igjen kjøre 50 mil andreganger 10 meter så stoppet den. Når den var virkelig vanskelig stoppet den hele tiden, se video link: https://youtu.be/sXRvbFBscJo
Denne feilen har ingen klart å løse...
På volvo sa de at det er noe feil med styringsenheten til motoren, jeg skaffet en ny(brukt) leverte den til vestfold elektrodiesel for nulling og flytting av startsperren. Nå er den "nye" styringsenheten montert i bilen av volvo med oppdatert programvare. Dette har ikke gjort det noe bedre... Nå starter bilen, går i 1til 2 sekunder så stopper den. Nå sier volvo at det er noe feil med dieselpumpa.. Men det høres rart ut, siden bil gikk fint når den gikk før dette ble gjort.
Har noen av dere opplevd liknende oppførsel? Kjenner dere til denne problematikken, hva er egentlig feil?
Skal frakte bilen til BilDesign i Porsgrunn i morgen da jeg har hørt mye bra om de for å se om de kan hjelpe.
Tips og råd tas i mot med stor takk.

Rcar
07/07/16, 22:32
"Googler" du problemet ditt, mener jeg at du finner en brite med eksakt samme problem.
* Mener å huske at han fant ut av det.
Men er et par tre år siden jeg leste den tråden.

Rcar

Svirre
08/07/16, 12:23
Jeg mistenker også dieselpumpa. Der sitter turtallsregistratoren for instrumentpanelet og til hjernen. Hvis denne mister signaler, så stopper motoren.

Hvordan er det med tomgangen? Fungerer den over lengre tid der? Siden stopper så brått, så er det styringsmessig feil på dette. Hvis du ikke har skrudd på dieselpumper før, vil jeg råde deg til å være yderst forsiktig hvis du velger å gjøre det. Elektronikken og følepinnene er sensetive :)

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

teov
08/07/16, 12:32
Hei.
Tusen takk for tipset. Er det noen nøkkelord jeg bør søke på? Slik at jeg kan finne tråden.
Igjen tusen takk.

teov
08/07/16, 12:36
Hei, takk for svar.

Ja den går veldig fint på tomgang når den går. Veldig fin tomgang. Bruker 0.63 på mila. Bilen står nå hos BilDesign. De skal se på den på mandag.
Volvo tbg kom med pris tilbud på 34000kr... De påstår ny hjerne og pumpe..
Kjenner du til BilDesign?
Igjen takk for tipset

Svirre
08/07/16, 12:44
Jeg ville holdt meg til en brukt pumpe. Husk at du må ha samme bosch-nr på denne da det i hovedsak finnes 2 forskjellige typer.
Denne er bare å bytte uten at det kreves omprogrammering i ECU.
Bilia operer med nye varer, og da er 34 000kr for bytte en rimelig pris mtp hva ei ny pumpe faktisk koster!
Det høres veldig ut som turtallregistratoren er defekt siden nåla forsvinner i "0" umiddelbart uten å følge turtallet på motor.

Har ingen personlige erfaringer med Bildesign, men hørt mye rsrt om de. Deriblandt en underbetalt polakk som skrur. Om det er tilfelle, aner jeg ikke, men ville vært litt skeptisk til dette. Det er min mening, og de har nok fornøyde kunder også, men har hørt mest negativt dessverre.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

teov
08/07/16, 13:13
Hei

Fant denne linken. Er dette noe? http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=41573

Svirre
08/07/16, 15:01
Det virker som et annet problem enn det du har. Han beskriver at den dør etter 1-2 sek etter start. Det er vel ikke et problem for deg?


Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

volvoRsport
08/07/16, 15:08
"Googler" du problemet ditt, mener jeg at du finner en brite med eksakt samme problem.
* Mener å huske at han fant ut av det.
Men er et par tre år siden jeg leste den tråden.

Rcar

Denne kanskje? http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=138709

teov
08/07/16, 15:11
Hei.

Den oppførte seg slik, helt til volvo i tbg begynte å se på den. Gikk noen sekunder så døde den. Andre ganger gikk den i 50 mil uten problem. Nå etter volvo tbg har sett på den, går den kun i 1 til 2 sekunder så dør den. Så problemet har egentlig blitt verre.. Før gikk den jo meget bra i perioder.

Rcar
08/07/16, 20:51
Hei

Fant denne linken. Er dette noe? http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=41573


Nei, var ikke den.
Forsøkte å finne den igjen jeg også - men fant den ikke.



Vh Rcar

Rcar
08/07/16, 20:55
Kan også være kjekt å sjekke tankpumpen og filter, samt drivreima til pumpen...
Er det selve diesel pumpa; Kan det være at jeg har en slik en liggende (om den er lik med min 1999 S80 2.5 TDI)

Rcar

Daniel V
08/07/16, 23:34
Jeg ville vært forsiktig med å bruke bildesign i Skien. Finnes flust av tråder her inne hvor folk kommer med sine erfaringer, og de har ikke vært veldig positive.

teov
15/07/16, 07:36
Hei

Nå går bilen fint som bare det, BilDesign fant feilen! I kabelgata som går i forkant av motoren var det to ledninger som isolasjon var borte på, dette førte til alle feil som oppsto. Så om flere opplever det samme bør dere sjekke lednings nette foran motoren, det er utsatt for varme og kan lage mye trøbbel slik som jeg har hatt. Syntes det er svakt av et merkeverksted som Volvo tbg å ikke klare å finne dette... Tenk om jeg hadde følgt deres råd.. Det hadde kostet meg flesk. Har allerede brukt langt over 10.000kr hos volvo på sensorer feilsøking +++. Men nå går den som en klokke, tusen takk til bildesign

Daniel V
15/07/16, 08:08
Godt de fikk det til :) Sikkert deilig å ha bil som går fint igjen! :)

teov
15/07/16, 08:49
Ja, det skal være sikkert, takk for gode tips og råd.

Svirre
15/07/16, 11:38
Hei

Nå går bilen fint som bare det, BilDesign fant feilen! I kabelgata som går i forkant av motoren var det to ledninger som isolasjon var borte på, dette førte til alle feil som oppsto. Så om flere opplever det samme bør dere sjekke lednings nette foran motoren, det er utsatt for varme og kan lage mye trøbbel slik som jeg har hatt. Syntes det er svakt av et merkeverksted som Volvo tbg å ikke klare å finne dette... Tenk om jeg hadde følgt deres råd.. Det hadde kostet meg flesk. Har allerede brukt langt over 10.000kr hos volvo på sensorer feilsøking +++. Men nå går den som en klokke, tusen takk til bildesign
Så bra at det løste seg :)

Det er dog vanskelig å finne feil via en pc-skjerm ;) Syns det er litt kjapt å anslå feil i moduler, men verkstedet i Tønsberg drives også av mennesker med erfaringer, og med kanskje andre feilsøkningsmetoder enn det andre har.
Ledningsfeil er svært sjeldent etter min erfaring, men kan selvfølgelig forekomme :)

Det viktigste er at feil ble funnet og problemet ble løst!

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.