PDA

Vis full versjon : Studs 240



outcoming
06/07/16, 09:07
Skulle få på hjulene på 240'en "i en fei" her om dagen og brukte en alt for kraftig trykkluft-sak så to studs og to hjulmuttere mista gjengene.. Vil det bare være å "banke" de ut, også dytte nye på plass igjen? Eller må jeg av med skiver og alt som er? Dette er på venstre bakhjul.
Er studsene M12x1,5? Passer disse: https://www.skruvat.no/Bolt-P396371.aspx

Mulig dette er tatt opp tidligere, men fant ikke noe særlig. Slett om nødvendig.

Thanks

Lasse R
06/07/16, 09:44
Volvo 240 har 1/2'' gjenger orginalt. Du må nok av med skivene ja, men det er ikke akkurat store jobben. Så banker du bare hjulboltene ut.

outcoming
06/07/16, 09:50
Volvo 240 har 1/2'' gjenger orginalt. Du må nok av med skivene ja, men det er ikke akkurat store jobben. Så banker du bare hjulboltene ut.

Bare for å klarere, hjulboltene i linken jeg la ved vil da passe om alt er orginalt, right?

Lasse R
06/07/16, 09:54
Hjulboltene i linken vil passe ja, Men da må du også ha nye muttre.. Og da ville jeg ha byttet alt i såfall.. Blir litt dumt å ha to hjulbolter med annen gjengetype :P BCB, Jørgenrud, PedesenRacing MFL har også bolter, hvis du vil sette i orginale 1/2'' gjenger. Husk att du får både vanlig lengde og lange bolter (Lange er hvis du kjører hullborra spacer feks)

outcoming
06/07/16, 10:02
Takk for hjelpen!
Blir nok at jeg kjøper 10 av hver, også tar jeg fronten en annen dag.
Kjøpte noen hjulmuttre med samme dim på Biltema, så det skal funke.