PDA

Vis full versjon : Godkjenning hos BT av annen motor i 7/9-serie



Ole Jakob
08/07/10, 08:42
Det er jo litt spesielt med gammel volvo pga de godkjente produktendringen til volvo. Dere som har godkjent annen motor enn orginalt i bilen hos biltilsynet, har dere søkt på forhånd? Dersom en skal ha inn en volvo hvitblokk (6 syl eller 5 syl) i 7 serie må en søke på forhånd? noen som har noe erfraring rundt dette? Jeg snakket med biltilsynet i kristiansand (som er kjent for å være vanskelige) å de mente at en måtte søke før, men jeg klarer ikke helt å se hvorfor?!?!

kanskje noen har erfaringer rundt dette?

Christian
08/07/10, 09:09
Jeg fikk beskjed om at hvis man brukte en motor Volvo gikk god for (at du får papirer fra volvo på at den motoren går i bilen) trenger du ikke søke, da er det bare å bygge, å godkjenne.

Skal selv godkjenne en B6304 i 744.

volvo242
08/07/10, 09:12
de siste endringene sier vel at motoren må være av samme eller nyere årsmodel en bilen den skal inn i!

Wrasko
08/07/10, 10:40
de siste endringene sier vel at motoren må være av samme eller nyere årsmodel en bilen den skal inn i!

Dette er vel igjen kun for biler etter 89. Dvs de med katalysator?

volvo242
08/07/10, 19:00
Dette er vel igjen kun for biler etter 89. Dvs de med katalysator?

niks, dette gjelder alle biler.. med andre ord så kan man ikke ta en b21et f.eks. å sette den i en 86 mod 240.. (som et eksempel) men det er jo ikke noe problem å sette inn en b230fk istede.. :rolleyes:

turb00le
08/07/10, 19:07
kontrolløren glefsa i allefall fælt etter meg når jeg godkjente 240n med ft motor.
Skulle søkt først og blablabla....
Kast ivei en søknad, tar jo ikke lang tid å skrive.

Wrasko
08/07/10, 19:41
niks, dette gjelder alle biler.. med andre ord så kan man ikke ta en b21et f.eks. å sette den i en 86 mod 240.. (som et eksempel) men det er jo ikke noe problem å sette inn en b230fk istede.. :rolleyes:

Okey.. Denne var ny for meg.. Har du lenke til noen forskrifter? For dette har vel med utslipp å gjøre, og ikke med årsmodell å gjøre? b21et og b230a er jo tilnærmet samme skjiten