PDA

Vis full versjon : Bilen jukser på tomgang.



Grant
04/07/16, 22:21
Bilen har stått 2 år i det jeg kjøpte den så starta den fint og alt det der, så kutta bensinpumpa helt ut. Jeg skifta akkuratt ny bensinpumpe og nå jukser den på tomgang, når jeg starter bilen ligger den på 2100-1900 på tomgang også er det som om den "puster/spytter" på tomgangen. Hva kan feilen være og evnt være en fiks for dette?

Tusen takk for svar!:-)

Mvh. Grant Stian Stueland

mrstfu
04/07/16, 22:29
Hva slags bil har du? Antar du har 850 eller V70 eldre enn 1998 - gå over tomgangsmotoren (IAC, sylinderformet sak som sitter foran gasspjeldet) og alle vakuumslanger. Høres ut som defekt IAC eller vakuumlekkasje.

Rcar
04/07/16, 22:47
og/eller fordeler lokk / rotor full av grønn irr...


Rcar

mrstfu
04/07/16, 22:49
Ville det økt tomgangsturtallet?

Rcar
05/07/16, 21:22
Ville det økt tomgangsturtallet?


Kastet bare ut et forslag om feil...
Du hadde allerede foreslått typiske feil som IAC eller vakuumlekkasje.

Fant vel heller ikke feilbeskrivelsen helt lett å tolke.

Men erfaringsmessig er det litt - når ting har stått lenge.

Rcar

mrstfu
05/07/16, 21:29
Kastet bare ut et forslag om feil...
Du hadde allerede foreslått typiske feil som IAC eller vakuumlekkasje.

Fant vel heller ikke feilbeskrivelsen helt lett å tolke.

Men erfaringsmessig er det litt - når ting har stått lenge.

Rcar

Misforstå meg rett, det var ikke sarkastisk ment. Genuint spørsmål, jeg har heldigvis ikke vært plaga av det på mine biler, så jeg var litt usikker

Grant
07/07/16, 22:36
Hva slags bil har du? Antar du har 850 eller V70 eldre enn 1998 - gå over tomgangsmotoren (IAC, sylinderformet sak som sitter foran gasspjeldet) og alle vakuumslanger. Høres ut som defekt IAC eller vakuumlekkasje.

Har en 850 Turbo 1996, fikk høre at å ta av batteripolene å la den stå av i 10 min kunne resette alle kodene så kan det vær den kom sei igjen, har nytt fordeler lokkk så jeg kan sette på med rotor, men skal jeg prøve å rense tomgangsregulatoren noen foreslå det og

mvh. Grant

Grant
07/07/16, 22:37
Kastet bare ut et forslag om feil...
Du hadde allerede foreslått typiske feil som IAC eller vakuumlekkasje.

Fant vel heller ikke feilbeskrivelsen helt lett å tolke.

Men erfaringsmessig er det litt - når ting har stått lenge.

Rcar

Bilen har stått i 2 år uten å bli brukt så.. Kan det hende at den er full av skit å må ha en skikkelig rens av deler? Har nytt fordelerlokk og det.