PDA

Vis full versjon : Hjullager støy.



GMV
07/07/10, 23:10
Har slitt med hjullagerstøy inne i bilen, ja stort sett siden jeg kjøpte bilen i 2006. Men har aldri funnet ut at det har vært ulyd eller slarke i noen lager når jeg roterer hjulene fritt. Ikke er det kast/treghet i bremsene eller.
Så jeg lurer meg på om det kan være dekkene, eller muligens støtte lageret til høyre drivaksel? (Umulig å lokalisere lyden inne i bilen) Lyden øker påtagelig ved hastigheter over 80-90 og da er støynivået ganske bra fra før med 3" JT. Kjører med Kuhmo Ecsta dekk. Når sant skal sies så oppdaget jeg også ganske så trapes slitte bakdekk, dvs innsiden (3-4cm innpå slitebanen) var slitt på begge sider. Dette bemerket jeg tidligere også å ba de som tok 4-hjulskontroll om å kontrollere spissingen bak, fikk da til svar at alt var innenfor toleransene til Volvo. Sjekket også alle foringer og fant de i orden.
Bilen er senket med G&M justerbart sett.

TeamBørnOut
08/07/10, 01:03
har du seriøst hatt de samme dekkene i 4 år? :eek:

-Shark-
08/07/10, 06:03
har du seriøst hatt de samme dekkene i 4 år? :eek:

Er da ikke noe problem på en bruksbil det vel?

GMV
08/07/10, 07:45
har du seriøst hatt de samme dekkene i 4 år? :eek:

Nei, det har jeg vel ikke sagt. Samme dekka i 2,5år hvorav 2 av de ble byttet i fjor til samme type/dim.

ola normann
08/07/10, 10:15
Ha, ha, litt ot men...

Når jeg kjøpte gamlebilen så fulgte det med vinterdekk, de samme dekkene solgte jeg med bilen 7 år senere. De ble vel så gamle å harde så det ikke var mulig å slite de ut. Kjørte ca 15000 i året



edit: skrivefeil

TeamBørnOut
08/07/10, 10:48
Er da ikke noe problem på en bruksbil det vel?
neivell! syns det var lenge bare! min mor bruker jo faktisk opp et sett dekk om året :P men det er jo en suv igjen.. høyt tyngdepunkt

TeamBørnOut
08/07/10, 10:49
Nei, det har jeg vel ikke sagt. Samme dekka i 2,5år hvorav 2 av de ble byttet i fjor til samme type/dim.

Da kan det jo være dekkenes feil. noen dekk lager jo slik lyd! toyo r888 dekka mine lager veldig lik lyd som hjulager ras :D

TeamBørnOut
08/07/10, 10:54
Ha, ha, litt ot men...

Når jeg kjøpe gamlebilen så fulgte det med vinterdekk, de samme dekkene solgte jeg med bilen 7 år senere. De ble vel så gamle å harde så det ikke var mulig å slite de ut. Kjørte ca 15000 i året

på skolen hadde de noen volvo 140 bakstillinger og forstillinger. 2 av de dekka fikk jeg :D

de var så stive at vi monterte de på bilen uten luft (trodde det var luft i de). men når vi slapp ned bilen så fikk vi jo se detta :D
Om de var farlige å gi gass med? ja :D men de holdt ikke mange sekundene før de ble rivd ifrahverandre dessverre :/ virka som om de var regumierte (noe de ikke var)

-Shark-
08/07/10, 15:17
neivell! syns det var lenge bare! min mor bruker jo faktisk opp et sett dekk om året :P men det er jo en suv igjen.. høyt tyngdepunkt

Kommer helt ann på mye hvor fort man bruker opp dekk da.

TeamBørnOut
08/07/10, 15:21
seff... men syns 4år var mye bare på et forum hvor det er en del folk under 40 :D Men same shit :D nok OT :)

-Shark-
08/07/10, 15:22
seff... men syns 4år var mye bare på et forum hvor det er en del folk under 40 :D Men same shit :D nok OT :)

indeed ;)

GMV
08/07/10, 18:13
Ja jeg begynner faktisk å mistenke dekka mine. Men det kan sikkert ha noe med at hjulstillinga bak ikke er riktig justert. Så litt nærmere på dekka i dag og det er ille skjevslitasje på de. Flere som har samme problemet ved mye senking bak?

treboR87
08/07/10, 20:09
jeg hadde støy på begge sider fremme.. ingen slakke eller ulyd når bilen var jekket opp.. men kjente lett ugjevnheter etter jeg hadde demontert de.. ulyden ble borte..