PDA

Vis full versjon : Coilovers til 240



rønnes
27/06/16, 15:53
Vil gjerne kjøpe komplett sett med coilovers om noen har.

Alt av interesse, hjemmelagd eller ferdigkjøpt (dog bør være bra om det er hjemmelagd)


Mvh
Rønnes

kimove
28/06/16, 08:19
http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/bc-racing-br-coilovers-volvo-240.html

http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/j-specse-coilovers-volvo-240-740-940.html

rønnes
28/06/16, 11:59
http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/bc-racing-br-coilovers-volvo-240.html

http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/j-specse-coilovers-volvo-240-740-940.html

Har sett disse men dette betinger at jeg må ha spindler jeg kan bruke som donor. I tilleg vet jeg svært lite om kvalitet på demperne og fjører brukt i dette kittet..

kimove
28/06/16, 13:40
Har sett disse men dette betinger at jeg må ha spindler jeg kan bruke som donor. I tilleg vet jeg svært lite om kvalitet på demperne og fjører brukt i dette kittet..

Bc kitet bør være bra til den prisen, det er en bra justering på de + at du får med justerbare topplagringer på det. så det eneste du trenger å tenke på er å få tak to stk spindler som ikke bør være noe problem å skaffe. det er også en fornuftig fjørkonstant på det :)

rønnes
29/06/16, 01:22
Takker for god input. Har prøvd å komme i kontakt med Myranes Racing i flere dager, men kommer ikke i gjennom/får ikke svar. Ser myranes sine coilovers er brukbare til en fornuftig pengesum. Men hjelper lite om de ikke svarer...

Men vurderer å kjøpe byggesett i stedet da det kommer seg nesten på det samme

kimove
29/06/16, 07:26
Takker for god input. Har prøvd å komme i kontakt med Myranes Racing i flere dager, men kommer ikke i gjennom/får ikke svar. Ser myranes sine coilovers er brukbare til en fornuftig pengesum. Men hjelper lite om de ikke svarer...

Men vurderer å kjøpe byggesett i stedet da det kommer seg nesten på det samme

Husk på at det blir byggesett + kvalitetsstøtdemper + justerbare topplagringer ergo blir prisen deretter (eks. byggesett 2396,- (pluss evetuell mva 599,-) bilstein racing 2195,- x 2 topplagringer myranes 1596,- (+eventuell mva 399,- ) da er du ihvertfall oppe i 8382,- (da har jeg ikke lagt til den eventuelle mva på myranes delene ) og det er da kun til foran, da er ikke spranget så stort til j-spec sin pris på Bc-coilovere som er til 9495,- (+eventuell mva 2374) som er til foran og bak og har alt inkludert.

Også er høydejusteringen på myranes kitet i forspennet på fjæra slik at du mister fjæringsvei og demperen blir lettere å bunne hvis du skal kjøre lavt.

rønnes
29/06/16, 14:37
Husk på at det blir byggesett + kvalitetsstøtdemper + justerbare topplagringer ergo blir prisen deretter (eks. byggesett 2396,- (pluss evetuell mva 599,-) bilstein racing 2195,- x 2 topplagringer myranes 1596,- (+eventuell mva 399,- ) da er du ihvertfall oppe i 8382,- (da har jeg ikke lagt til den eventuelle mva på myranes delene ) og det er da kun til foran, da er ikke spranget så stort til j-spec sin pris på Bc-coilovere som er til 9495,- (+eventuell mva 2374) som er til foran og bak og har alt inkludert.

Også er høydejusteringen på myranes kitet i forspennet på fjæra slik at du mister fjæringsvei og demperen blir lettere å bunne hvis du skal kjøre lavt.

Hmm nesten så du har meg overbevist nå. Er det noen som har bilder eller byggetråder med folk som har erfaring med BC Racing da? Sliter med å finne gode tråder med dette settet:)

kimove
30/06/16, 08:31
GMV har det på sin 940, er en med en 940 diesel som har men han har ikke kjørt med det enda, jeg fikk mitt i går til min 940 så det skal prøves i helga :) det fulgte med monteringsbeskrivelse og alt jeg trengte og kvaliteten kjentes helt ypperlig ut :)

Jeg snakket med en del svensker på mantorp som kjørte med det og de var veldig fornøyd :)

GMV
30/06/16, 09:33
Er fler i Timeattack klassen i sverige som kjører med det også. Tror egentlig 940 og 240 settet er likt bortsett fra gjengehylsen og topplagringen fram. Jeg er ihvertfall fornøyd med det setter jeg har.

Lasse R
30/06/16, 15:00
http://www.finn.no/74745465

rønnes
02/07/16, 02:29
Endte opp med BC Racing :) har hentet settet nå. Ser jo ypperlig ut sånn kvalitetsmessig. Det beste er jo at man har innvendige gjenger nederst på røret slik at man kan flytte hele demperen ned eller opp slik at man beholder fjæringsvei og ønsket karakteristikk.

Men over til noe annet... Hvordan blir det med klaring av felger inn mot dempertårn? Kjører med MK18 nå.... lurer på om det må spaces?



Denne tråden har sklidd litt ut fra å være kjøp/salgstråd :)

Kanskje moderator vil flytte den til egnet plass? :) Må vel hive opp noen bilder av dette under og etter montering:) Skal hente spindler i morgen!

GMV
02/07/16, 06:38
Jeg måtte kjøpe kortere 160mm fjærer fra Badassparts for å få fjæra over dekket. Om du er kjapp kan du spesifisere at du vil ha 160mm lengde istedet for 200mm på framfjærene.

rønnes
02/07/16, 15:59
Jeg måtte kjøpe kortere 160mm fjærer fra Badassparts for å få fjæra over dekket. Om du er kjapp kan du spesifisere at du vil ha 160mm lengde istedet for 200mm på framfjærene.

Forsent desverre... Har allerede hentet settet:) må vell etterbestilles dette da. Hvilken hardhet er å anbefale? Samme som det er på den fjæra som står på nå?

GMV
02/07/16, 17:39
Nå vet jeg ikke hvilket sett du kjøpte men std gate er vel 5kg eller 50Nm/mm om du vil. Jeg hadde 10kg (100Nm/mm) fjærer men bestilte 12kg (120Nm/mm) nå. Mye pga jeg kommer til å kjøre gateslicks eller de rene baneslicksene jeg har kjøpt. Spørs litt hva du skal bruke bilen til.

rønnes
02/07/16, 18:10
Kjøpte dette settet http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/bc-racing-br-coilovers-volvo-240.html

Er finværsbil som skal brukes litt aggressivt og gjerne en tur eller to på Frøyabanen og Lånke :)

Ser at det er 6kg både fram og bak. Skal lese over papirene som kom med esken, trodde det sto noe annet der.



Hvor stor spacer tror du jeg må kjøre med fram for å få på MK18 hjul?

GMV
02/07/16, 18:21
Fjæra bygger fort 10-15mm men må nesten prøve deg fram. Til kombinert kjøring så kanskje 8kg? Men sjekk om det finnes fjærer på BC racing sin hjemmeside.