PDA

Vis full versjon : Klonnke lyd fra hjuloppheng bak på v70



volvoen
07/07/10, 22:05
Har en v70 2.5tdi 2000mod , den har begynt og lage rare klonke lyder i bakhjulsopphenget , dette er når jeg kjører sakte i humper , høres ut som fjærene ler på seg , noen som har råd om hva dettte kan være.

GMV
07/07/10, 23:11
Regner med du har gen 1 V70? Ikke uvanlig at gummien i toppen av demperen slipper i vulkaniseringen. Ta opp bagasjeromsplatene (2x8mm bolter) og kikk på de når du beveger bilen opp og ned.

TeamBørnOut
08/07/10, 01:45
bare be noen i baksetet om å holde hånden på gulvet bak. bor man på grusvei pleier demperene å stå opp der ganske så ofte :D

volvoen
08/07/10, 06:18
Nå har jeg kjørt igjen og ingen lyd men i dag hadde jeg ingen last baki , hadde litt i går når disse lydene var veldig fremtredne, høres jo ut som noe fra spiralfjæra, litt rart med slik lyd vist det er foring i demper , men nå er det mest 240 og 740 jeg har hatt så da blir det nye opplevelser.

GMV
08/07/10, 07:47
Kan det være at fjæra står i feil posisjon? Den passer kun en måte nedpå brua. Opphøyningen er "D" formet.

ThePlace
08/07/10, 16:19
Låner tråden din litt jeg, håper det er greit.

Jeg har samme årsmodel av V70, men sugis.
Den klonkelyden har jeg også, men tror det kommer fra foran hos meg.
Hva kan det være? Kyllingbein? Fjærbenslager?

Tore
09/07/10, 21:06
Låner tråden din litt jeg, håper det er greit.

Jeg har samme årsmodel av V70, men sugis.
Den klonkelyden har jeg også, men tror det kommer fra foran hos meg.
Hva kan det være? Kyllingbein? Fjærbenslager?

Jeg hadde slik fremme og da var grunnen at jeg ikke hadde strammet toppboltene på støtdemperne nok slik at disse hadde skranglet løs og slik at staget til støtdemperen fikk ett par millimeter spillerom... Det hørtes helt ille ut. Se om du har slark noe sted. Mest vanlig er vel "kullingbeinet" som går fra hjulopphenget til krengningshammeren.

TeamBørnOut
09/07/10, 21:09
rakklebein som man kaller det hvis man bor langs en grusvei...